Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 3241 ggr
ivanhoe81
0

förbannad

har just nu en råtta här som jag räddade från en djuraffär förut idag
han satt ensam i en bur och de påstog att han inte gick ihop med de andra utan högg och höll på även mot människor
det som jag var mest förbannad på var att de hade tagit en av de minsta hamsterburarna och stoppat ner honom i alltså en som är mindre än en miniduna

jag sa att jag skulle ha honom menjag kommer inte betala ett skit och om ni vägrar så kommer jag anmäla dom
hade kamera och det med mig, alla andra burar var helt oki det var bara hans bur

har tyckt att mina råttor varit stora men han är ännu större och de hade honom i en minibur som säkert var 40 cm lång och 20 cm hög men det som var värst var att de fortfarande hade hjulet för en dvärghamster kvar inuti buren

jag lyckades få ut honom ur buren och det första han gjorde var att putsa mig sedan krypa in under min tröja och somnade
det kallar jag inte för en råtta som hugger eller sådant
just nu ligger han och min äldsta råtta och sover i hängmattan så han är ingen ensamhane heller

det är inte ofta jag blir förbannad men då var jag det, personalen var sura men kunderna i affären började applodera åt mig då jag gick därifån med honom på axeln

ska se om jag får ett kort om någon dag han måste få vänja sig vid mina andra 8 hanar först men han har blivit godtagen av flockledaren iallafall

WilleWeirdo
1

Åh underbart, jag ser hela scenen framför mig. Skulle ha applåderat även jag! Asbra gjort fan! ;D

Doll
0

Tyvärr är inte den sista idioten född än…

Men tummen upp för dig som stod på dig för hans skull!

ivanhoe81
0

tack så mycket, jag såg allt hur han led kunde inte sitta upp utan fick krypa dit han skulle (de få centimetrarna han kunde krypa)

kollade till honom nu han ligger längst under i hängmattan med 6 råttor över sig och han njuter som bara den för några av de andra ligger och putsar honom, han har nog aldrig varit med om detta tidigare tror jag

WilleWeirdo
0
ivanhoe81
0

oja, och min flock behöver jag inte ens ta ut till neutral mark innan jag stoppar in någon ny, räcker med att plocka ut flockledaren så att han får nosa sedan lägger man dem tillsammans i hängmattan

lugnare flockänden jag har har jag aldrig varit med om

OttoIsTheShit
0

* applåder *

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Doll
0

Jag blir mest suspekt över hur dom egentligen behandlade killen eftersom han, enligt dom, var aggressiv…

Hexadermia
0

#0 Min hjälte!

ivanhoe81
0

#7 ja jag vet inte hur de har behandlat honom men mot mig är han en av de snällaste råttor jag har träffat

sedan är han en översocial kille älskar att sitta på axeln och njuta

ivanhoe81
0

kan säga att han är svart med en vit magfläck, rund som en boll nästan
gör inte någon ett dugg illa bara njuter av livet

Doll
0

#9 Stackarn kan inte ha mått bra där och hade tur att du kom.

Han verkar superfin!

AnnaRamnemark
0

Fy vad modigt!! Applåder och allt possitivt man kan skriva!!

Ibland måste man skrika på djuraffärs personal dom är ju en snutta idioter och tänker bara på att sälja.

Bra jobbat!! Och hoppas de går fint med råttan! Har han något namn ännu?

ivanhoe81
0

oja ne han trivdes inte för 5öre, en bursom enligt mig är för liten för en dvärghamster satt han i med hjulet kvar

han satt där för att han hade huggit personalen i början på veckan frågade exakt dag måndags

han har suttit i den lilla buren sedan i måndag och det är lördag idag
fy fan för personer alltså

nör jag ger mina djur burar så försöker jag tänka hur vill jag ha det om jag vore ex en råtta jo jag vill ha stort utrymme och högt så att jag kan klättra
inte höjd på 29 cm när lagen säger minst 30

ivanhoe81
0

#12 tack så mycket

ångrar mig inte en enda secund av det jag gjorde älskar djur och de får mat även omjag har ont om pengar, jag har såpass mycket att ta på runt magen så hehehehe

har inte hunnit gett honom något namn än men funderar på marwin men är osäker på om det passar till honom

Lamina
0

Men herregud! Du borde anmäla dom, trots att dom gav dig råttan! Bra att du fick med dig honom därifrån också, modigt!

Var själv in på en djuraffär och bråkade lite på dom om att dom hade en rosslande råtta igår. Dom skulle sätta honom i egen bur och besluta vad dom skulle göra med honom. Vart lite orolig vad dom skulle göra med honom, men hade inte tid att stanna och kolla. Nu vart jag ännu mera orolig vad som blivit av honom… Ska ner på Måndag och fråga…

Men hoppas allt går bra med din lilla pojke och att dom inte gör om det!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ivanhoe81
0

#15 har inga bevis då alla andra burar hade det fint och bra ju
lovade att ta bort bilderna om jag fick råttan då jag såg att han led

MarajLowajz
0

*applåder!* Ja vad finns det att säga egentligen än Bra gjort! Hoppas djuraffären lär sig en läxa nästa gång dom stöter på en 'aggressiv' råtta! Skulle finnas fler som dig!

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

ivanhoe81
0

tack så mycket

oja han var så agresiv så det inte var klokt, skulle putsa på fingrar händer ja allt hehehe men om jag kallar det för agresivt det vet jag inte, personalen tappade hakan då de såg hur han var mot mig men såklart så fort de kom inärhetet så ryggade han tillbaka och reste päls eller något liknande och ställde sig på baktassarna

menannars så var han hur lugn som helst, måste ha varit personalen som gjort fel
kollade på honom nu, der ut som de ryckt honom i svansen för han hade sår vid svansroten men inte bitsår utan precis som om de försökt att slita ut honom ur buren

MarajLowajz
0

#18 Vet att vissa personer på djuraffärer brukar ju gärna hålla dom i svansen när de ska ta ut råttorna. Dom säger att det inte gör ont för råttorna och man ser verkligen hur plåtsamt det är för råttorna -.- man vill liksom bara ge dom en rak höger när man ser det.

Kanske är så de har behandlat honom? Ja klart han ryggar och fräser när han ser dom - det skulle jag också gjort!

Djur känner ju genast av när någon är stressad, osäker eller lugn och liknande - han måste ju ha känt sig väldigt trygg när du tog han så det är ju bara bra!

Du får hålla koll på såret så det inte blir värre!

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Terato
0

Hehe, ja och om han dessutom gick in utan problem i din vuxna hanflock så kallar jag definitivt inte det för en aggressiv råtta.

Hur gammal är han, förresten? Eller, det visste de säkert inte..

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

ivanhoe81
0

ska hålla koll, de som tänkte ta ut honom ur buren började ta på sig handskar, jag sa glöm det, satte mig ner med buren och pratade med honom sedan kom han ut av sig själv, det är bästa sättet tycker jag

istället för att stressa dem så ska man låta dem ta det i sin takt
han var inte glad på mig när jag kollade svansen på honom men det kan jag förstå, fick mig ett hugg när jag smörjde in såret som gick runt hela svansen med helosan
men jag anser fortfarande inte att han är agresiv för det

ivanhoe81
0

åldern var osäkert frågade inte men han var inte ung iallafall

WilleWeirdo
0

Ja just ja, usch.. När jag köpte mina andra råttor (från djuraffär) så lyfte personalen dem i svansen. De stackars råttorna pep och var jätterädda, men nej, ned i kartongen bara…

Allamej
0

Underbart jobbat Ivanhoe, jag vet att du gör massor för alla sorters djur så du är värd en applåd.

Och detta är väl ytterligare ett utmärkt  exempel på varför man ska köpa ifrån uppfödare och inte affärer… affärerna gör det för profiten, uppfödaren gör det för att förbättra råttan och dess status.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

MarajLowajz
0

mmm, det är verkligen jättehemskt när de tar dem i svansen… som att lyfta en person i håret *ryser till*

#21 Ja, han säkert jätteont i svansroten så förstår att han högg till. Nej, han markerar ju bara att han har ont och vill att man inte ska vara där och peta. Det är inte aggressivitet.

-Albert Einstein

Jagelskarfala
0

Jag praktiserade på en djuraffär när jag var 14, då hade jag aldrig haft råttor. Min handledare tog en av råttorna i svansen och höll den i luften, så sade han typ "Kolla detta, det är jättecoolt. Och dem får inte ont av det, dem har ingen känsel i svansen" så började råttan snurra runt, runt och skrek medans svansrotens hud skavdes ner en lång bit neråt och råttan skrek för full hals. Råttan hade kala fläckar från roten en bit ner sedan, efter att det läkt. Idioter.

Grymt gjort av dig i alla fall!

ivanhoe81
0

#25 japp han markerade att han hade ont och han högg men det gick inte hål på huden
har haft råttor som har hängt ifingret men det har berott på att de haft ont, har aldrig haft någon som huggit bara för huggingas skull

#24 tack jo jag gör allt jag kan för alla sorters djur, hade jag haft utrymme så skulle alla djur få stanna hos mig men jag har inte utrymme till så mycket mer än jag har redan nu

nu ska man inte dra alla djuraffärer över samma kam det finns affärer som tar hand om djuren med även om man bara hör om de dåliga
men stort sett kommer ju alla råttor i affären från samma ställe grossisten