Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 2694 ggr
Katoz
0

Havana???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här färgen förbryllar mig..Kom ju minkar och black i kullen och så dessa jag skulle regga som minkar, men så är det ju för på tok fel färg på ögonen. Havana slog mig, men som sagt väldigt osäker. Någon som vet?

Katoz

klick
0

Men roans kan väl alltid vara odd eye. Eller?
Jag tror malin hade en mink husky roan, odd eyed.

TrueStory
0

Jag tror de kan vara Lilac..

Dramatik
0

Nu har jag verkligen inte koll på just det här, men jag har för mig att jag läst någonstans om rödögda minkar. Men tror det kallades något annat. Det var kanske Havana?

klick
0

"Minkfärgade råttor som är heterozygota för r-genen (rubyeye) får rubinfärgade ögon. Detta förbryllade oss ganska mycket förut - speciellt när vi fick färgen på agouti-råttor (A-mmRr kallas för Lynx i SRS och det är Havana Agouti den beskriver i standarden!)

Non-agouti varianten heter i England Havana. Genotyp aammRr. Fenotyp/utseende är en aning ljusare mink, ev med lite brunrödare nyans, och rubinröda ögon."

TrueStory
0

#4 Intressant, vart hittade du det?

Kan ju kanske stämma då, är inte pappan harry potter från Malin? Och minns jag inte helt galet så är han väll från den kullen där den råttan var ifrån? Kan ju tänka på någon annan råtta visserligen..

Lamina
0

Men herregud va söt! <3

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Terato
0

Ja, då låter det som Havana ju!

Rubinögon är ju lite lustiga för de är "halvdominanta", dvs, det behövs bara en rubingen för att det ska påverka färgen och ögonen blir en aning märka. Har man två rubingener, däremot blir de ännu ljusare och ögonen lite ljusare. Så det kanske kan vara det du har där?

Jag tycker hur som helst att det är redigt snyggt!

Och gissar att Ladugårdens kan vara intresserad eftersom hon försöker få fram Curry och då behöver rubinbärande minkar(om jag fattat det hela rätt).+tickat för att få till rubinögda cinnamons.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Katoz
0

Ja, jag vart ju måttligt förvånad, eftersom jag fyllt i deras reggpapper som mink. Men får vänta med att skicka in dom.

#4 Låter ju helt klart som Havana då jag även tycker dom har en mer rödaktig färg än kullsyskonen som är minkar.

#5 Japp, Potter kommer från Malin, men inte från den kullen du tänkte på, dom föddes aug/sep 09 och han är född maj.  Men han kan absolut vara släkt med den på något sätt..

#7 Ah, ok. Ja, det vart 2 stycken  :)

Men en fråga till, reggar jag dom som mink ut?!

Katoz