Tips å Inredning
Jag har ju då planer på å skaffa råttor igen. Hade de för ca 2årsen tror jag det blir.
Men det är ju de dära med inredningen, att ha de mysigt till råttorna. Det är mitt största problem.
Jag har ju sett hur många har de till sina råttor, men jag har ingen voljär och de till mina framtida. (hade voljär innan, men de tar för mkt plats i min 1a)
Se bifogad bild.
Jag får ha 4råttor i den, men har planer på å skaffa 2st till början med.
Så tips på saker gärna.
Var köpte ni dem?
Pris?
Hyll plan finns hemma.
Ni kan få ta bild om ni skulle vilja "måla" dit saker och sådära, om ni vill så klart.
ja e så dålig på å komma på och många har de så mysigt till sina.
Vilken bifogad bild? Ett tips är att kolla på IKEA, som alla råttägare verkar dyrka här inne ;-) Barn-badrum och köksavdelningen är ett hett tips, där det finns oilka typer av nätkorgar, plastpallar, fleecefiltar etc
ÖB har även en del korgar och så :-) Men du kan ju lätt göra rör av tex pringelsrör, du klipper bara av botten och plattar till de vassa kanterna med en tång. Eller så kan du lättlätt göra en hängmatta genom att klippa en lagom stor fyrkant av en fleecefilt eller handduk, och så sätter du fast gem/s-krokar etc i vardera hörn. Du kan ju även göra hus av diverse kartonger/lådor. Olika stegar och tjockare, flätade rep brukar vara poppis att hänga i buren som de kan klättra i.
2 ja de va fint..doick har ja ju inte en sån stor bur, höhö

Hum skulle ta bild på min om man ens skulle se något med min kamera. 
Men mitt tips är, såsom jag skulle göra om jag hade din bur, häng upp en hängmatta, för det älskar de ju. Kolla i secound hand butik om det finns något annat du kan hänga upp ex. hängande kruka eller korg med filt i? Eller ikea, sådana där barnförvaringspåsar kan man hänga upp? Jätte gulligt. (bifogar bild)
Pringelsrör eller köpt rör i botten, kanske klä in det i ngt tyg om du vill ha det lite "snyggare" .
Knyt något rep från ena sidan till andra eller dyl, kanske en trägren som når lite överallt? (lite svårt att hitta ute nu men finns ju att köpa till akvarium)
Och så självklart ett litet hus därnere, mina älskar att gömma sig i o sova i dem där det blir mörkast även på dan, o klättra o hänga i allt annat ;) Speciellt när man skaffar bebisar, det är en trygghet för dem!
Finns en tråd med massa bilder på folks burar;
att kolla på andras brukar ge mycket inspiration :)
tack ska kolla!
jag gilalr å kolla på bilder för då får man ett hum om hur de kan se ut.

Ja gjorde en grej av sådan där hållare till hushållspapper. Det blev ganska krångligt o tog lite tid att göra större hål (då mina 2 äldsta är stora som hus) men blev fint när det var klart o De älskar den :)
Tog avbitar tång för att göra större hål, sedan markeringstejp för att klargöra att kanterna inte blir vassa och så tyg på =) saknas bara att de börjar trixa med lite papper där i ;)
Ett tips!
8 tack för tipset!
Ska faktist börja inreda min bur idag!. ska bli så hilma skoj å skaffa råttor igen.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90163257 Sånadär kan man hänga upp i buren :-)
10 Tack!, det ska ja ta å göra!.
#11 Det var så lite så!
#10 Kan säga att de är poppis! Har ett sådant set, och mina killar sover nästan aldrig någon annanstans ^^