Problem med råttorna
Hej! Har en del problem med mina råttor nu. För det första så är den ena råttan otroligt nyfiken och busig och väldigt tam. Den älskar att vara i närheten av oss och bara få springa runt i rummet. Den andra råttan däremot är också nyfiken, men fegheten tar över då hon inte alls är lika modig. Hon vill eller vågar inte ut och springa lika mycket som våran andra, hon bajsar/kissar på en direkt man håller i henne. Vad ska vi göra?
Sen en annan sak, denna råtta som är lite feg, har jag även sett idag har ca 3 små bitmärken/rivmärken på sig. Det är liksom små skorpor. Jag vet att det brukar bråka lite smått, men är detta allvarligt? det är systrar förresten.
Besök gärna min blogg.
Kan vara ohyra? Håll lite koll på såren, kommer det fler eller att dom inte läker kan det vara det. Finns bra bilder om du googlar efter skabb, löss etc :)
Ang det andra så hade jag precis samma problem med mina två första råttor.. jag har bara hanterat den "fega" råttan dagligen och försökt visa henne att saker och ting inte kommer äta upp henne, tar lite tid för vissa råttor att förstå men det kommer med tiden skulle jag tro., Våran fegis är numera hur tam som helst och den oräddaste i buren :)
you can't face the problem, if the problem is your face……
Veterinärskostnad + ca 150 kr men då får du tre tuber så om du bara har 2 råttor så räcker det läääänge
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Stronghold, du ska ha den för katt, rosa hatt på tuben.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#5 finns det stronghol endast för katt? Jag fick en som var för både hund och katt
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Den är för katt och små hundar.
#6 Har dina haft skabb??
#8 Inte skabb men vi tror att det var någon ohyra (inte mina egna råttor som hade det)
Det min vet. sa va att alla skulle behandlas och all inredning ska bytas ut innan de sätts in i buren igen (annars kan ju ohyran sitta kvar i buren)
Jag tog det säkra före det osäkra och tvättade buren med desinfektionsmedel :P
Båda råttorna måste få en droppe i nacken.