Råttbebisar köpes!
Letar med ljus och lykta efter två små råttpojkar, gärna Burmes eller annan ljus färg.
Är otroligt svårt att hitta uppfödare?
Någon som vet kull på gång och gärna i Skåne. Dock är allt av intresse :-)
Det är helt galet svårt att hitta bebisar tycker jag, lycka till :o

Jag tror det dels beror på att många kullar inte blivit av eftersom många uppfödare dragits med sjukdomar hos sina råttor som visar sig genom att de avryter dräktighet eller har svårt att bli dräktiga. Det är väldigt många planerade kullar som inte blivit av den här hösten.
Många musppfödare har haft samma problem och jag misstänker att det är något som går både på möss och råttor.
Den goda nyheten är i alla fall att flera av mina musvänner berättat att de nu börjar få fullstora, friska kullar och att problemen verkar vara på väg att försvinna för de flesta.
Så vi kanske är där snart, vi med.
Hur som helst tror jag det är en hel del kullar planerade kring December/Januari. Jag har en planerad. Så orkar ni stå ut lite till så ska ni se att det snart kommer ligga flera bebistrådar ute.
Älskar mina stora små vänner..

Kolla med Porlamarkens! Hon parar snart om hon inte redan gjort det. Dock är det hooded hon föder upp och det bliv väl mest svart i kullen som kommer. Men låt inte färgen avgöra ditt val av råtta, du kanske missar någon guldklimp:) Vet inte om hon har kvar platser för tingning, men kolla:) Hon bor i Hörby och du hittar henne bland uppfödare på SRS.
Sen vet jag att Palm`s har en kull planerad i februari med en champagne capped mamma, så där kanske dyker upp lite ljusa färger och kanske rödögt också. Hon bor utanför Sjöbo. Vill du ha kontaktuppgifter så får du pm:a:)

Daydreams kan du också kolla med, vet hon har kullar på gång:) Hon bor i Malmö.

ellers kan dere handle i norge;)

Åh, vad kul. Vi får starta kulltråd här sen. Många här som ska ha ur den kullen Åsa har nu.
Vilka ska du ha?:)
Jag har faktiskt inte tänkt på at fråga vad dom heter..haha hm..vet man det ä det kanske lättare att hitta på namn åt dom :-)