Dräktig?
jag har fått en rått hona för ungefär tre veckor sen. Råttan bodde med en annan hane som hade fått en kull med som jag fick med. Men nu helt plötsligt har rått honan fått en hängande mage, är hon dräktig eller har hon fått en sjukdom?
Menar du att honan bodde med hanen eller hur menade du?
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

honan hade först bott hos en hane som hon fick en kull med precis innan jag hämtade dom
så de bodde inte tillsammans efter att hon fick kullen?
När du sa att hon fått en hängmage menar du då att den blivit större, rundare?

men kan hanen para sig med honan precis efter hon fick kullen? För hon bodde ett tag med hanen efter hon hade fått kullen, magen var både större och rundare…
Dom parar sig direkt efter födseln, det är därför (en av orsakerna) till att hanen inte ska bo med honan
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Med andra ord är hon troligtvis dräktig igen. Honan ska separeras från hanen direkt efter att de parats, de ska inte bo tillsammans

tack för svaren! Saga fick en kull på minst 15 ungar. Vet inte bara vad jag ska göra med alla
Nej men jösses, stackars dig o.o; Nåja. Försök få ut det bästa av det när du nu ändå måste XD Det är säkert jättetrevligt att ha smått :3 Lycka till med att hitta nya hem till bebbarna!
Tänk bara på att starta en ny tråd sedan när du ska sälja de… Har hört att de kan vara rätt petiga om man snackar sälj i trådar som inte var det från början
Ett tips sedan när de ska säljas om fem-sex veckor är att annonsera både här, på r8-forum, på Zoonen och på blocket (var bara väldigt tydlig i din annons där)
Var bor du någonstans?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#10 Sorry, menade det inte så (formulerade mig konstigt) Utan det var självklart det där med regler och så som jag menade :-)