Bebisprat???
Många vet nog med sig att man förmodligen förställer rösten lite när man pratar med sina djur, men hur många gör det? Vad är exempel på smeknamn och gullord ni säger till era pälsbollar? 
Kan ju börja; blir oftast något i stil med mina små godiskillar eller busisar i nära inpå falsett-ton….
Haha. Jag brukar kalla mina för pruttarna, kissisar, gostjejsisar…eh…ja, jag skulle kunna hålla på hela kvällen. Det blir lite allt möjligt. 
haha, fan vad skönt! (man känner sig mindre pinsam när man vet att man är långt ifrån ensam :P)
Kan också bli alla möjliga kombinationer när man väl kommer igång…

Oj, jag har också många namn. Nakenråttan kallas "fisis, nakenfis…" andra namn är "bäääbissar", "trollungar", "små hjärtan", "rumpnissar" jag kan också fortsätta länge 
Oftast så blir de att jag säger mina bebisar. Nästan jämt. Eller älsklingar. Skitkorvar brukar jag kunna säga ibland också haha
haha okay :-D Kom på att jag även ibland kan kalla de pissnissar, eller pungråttor (mina killar skvätter nästan så fort jag tar upp de, och det andra förklarar nog sig självt :P)
Min sambo påpekade en gång att jag stod och förde konversationer, med en väldigt ljus röst, så fort jag gick förbi mina killars bur. Något jag själv inte tänkt på innan. :P
Populära smeknamn, hjärtegull, tjockis, pungråtta, bubben, killen, kissråtta, busifer till min ena kille lucifer som f.ö lever upp till sitt namn, sötnosar… Osv. osv.
Jag kallar råttorna för "gumsor" och "galningar". 
#6 haha jag kan nog inte heller gå förbi buren utan pussa lite mot gallret eller prata lite med de :P men mina killar typ slänger sig mot gallret varje gång de hör att man kommer in i rummet, och när man ser deras små (*host* stora) magar så går det ju inte att inte bli lite blödig ^^
#8 Haha, mina kastar sig också upp vid luckan och trycker ut sina små nosar genom gallret. Det är ju helt oundvikligt att inte gå fram och gosa lite, ev. våldta deras magar lite. ^^
#8 & #9, har samma problem här. Man tycker bara synd om dom när dom kastar sig på gallret och tittar på en "mamma kan vi inte få komma ut en liten stund snälllla".. jag har smeknamn till alla råttor.. Diana som väger 600 gram är såklart tjockis eller fetto, kallar henne aldrig diana säger alltid hej mammas lilla tjockis. Sen har vi Dior henne kallar jag mammas lilla tant eller gamling. Phoebe kallar jag busunge eller sötnos. Isadora kallar jag bara dryg för hon är DRYG haha! Drygis brukar jag säga. och Jasmin kallar jag för lillplutt bara för att hon e så liten. Sen är de klart jag säsger bebisar o älsklingar också =) Spec om jag säger till alla samtidigt då blir de mammas små bebisar
Hehe, ja det är ju då inget fel på fantasin och kreativiteten när man pratar med pälsbollarna iallafall 
Jag är nog lite tråkig på den fronten. Det blir mest bara bebisar, sessor och gullungar. 3 av dom är ju bebisar (mer eller mindre) och 2 är från rackarns prinsar och prinsessor kull så det blir mest det. Brukar mest kalla dom vid namn också. Weed är den enda vuxna av mina råttor och trotts att hon är rätt så liten blir hon ibland "fetto". Annars brukar den titeln tillfalla syrrans Pikku som också kallas "psyko" "knäppgök" "gangster" och andra inte fullt så trevliga saker som man kan säga om elaka typer. Fast sagt med en "bebisröst" då! XD Lenoir brukar jag ibland kalla "galning" eller "drygo" men hon har lugnat ner sig nu när hon är äldre så nu är det mest "sötnosen" och älsklingen" precis som med mina råttor. <3
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Det värsta tycker jag är på morgonen när jag har bråttom iväg. Minst en av tjejerna brukar få komma ut och hänga med på axeln under morgonfixet och sen är detså sjukt svårt att stoppa tillbaks gosgullet.
Åh, kära barn har många namn!
Munchkins, babies, sweeties, tokfior, små mongon, älsklingarna, pälsklingarna, skruttisar, darlings, tussar, lilla apan, smågrisarna….och massa massa mer <3
kom på några fler:
gullegubbar, nussingarna, mysisar, gullrumpor, tjockisar och ja #14 kärt barn har många namn ^^

har dålig fantasi kallar dom bara för råttisar och gumman gubben osv
Haha, kom på mig själv att kalla dem "love bums" häromdan xD