Tips - köpa fleecetyg
Jag läste nyss på textilhantverkarsajten att man kan köpa fleecetyg åt att göra hängmattor, tunnlar och puffar mycket billigt på IKEA.
(Rättare sagt fleecefiltar, men sak samma!) 
Har ni andra förslag på affärer/hemsidor där man kan köpa fleecetyg?
Jysk tycker ja har bra fleece tyger (filtar) ofta i lite roliga färger och mönster. Tycker att dom oxå ofta har extra priser på filtarna :) Dom e ju lite dyrare än ikeas, men bättre kvalite och hållbarheten längre. Om man inte har råttor som hinner tugga sönder det förens tyget är utslitet ^^
Fleecefilt i tjock och fin kvalitet till superpris, 10 kronor, finns på www.ginza.se src="http://rattor.ifokus.se/tiny3/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif" alt="Glad" title="Glad" />
Vanliga matbutiker brukar ha, om de är lite större. Ica Maxi t.ex.
Finns alltid att köpa billigt tygspill på tygaffärer, då betalar man per hekto!
Tack för alla bra tips! 
Idag köpte jag småbitar 10kr/styck. Kommer räcka till en massa hängmattor. ^^,
tygbytikiken i Varfberg stängde ner för jättelängesedan, vilket var synfd nu vet jag inte hur jAG SKA FÅ TAG PÅ MJUKT FLEECE TYG, MEN BRA TIPS DÄR, GIZA! HAHA, FÄR KÖPER MAN VÄLM SKIVOR, ELLER? :D
(det blev caps orkar inte ändra ^.^ )
JApp, men tyvärr tycks de vara slutsålda, de gick väl åt snabbt- har aldrig sett så sjyssta fleeceplädar så billigt!
Ikea har för tillfället en fleecepläd (Längd: 170 cm Bredd: 130 cm) för 13 kr ^^ Ikea - alla råttägares dröm ;)
Hakuna matata!

Jag har köpt IKEAS fleeceplädar. De är bra och billiga. Men det är klart, då ska man ju ha tillgång till IKEA också. Annars är jag inte så förtjust i fleece för det suger inte åt sig fukt bra alls och mina tösar pinkar i sina bon. :S Elakt.
Den billiga IKEA-pläden är tyvärr väldigt tunn också, så den får jag vika dubbel… Och pinkar gör de gärna på fleecen ja
Är det någon som har mönster på typ hängmattor som ni vill dela med er av?
#12 Det är ganska enkelt att sy hängmattor. :-) Klipp ut två lika stora stora fyrkanter. Sy ihop dem och fäst en öljett i varje hörn. :-)

jysk har för runt 12 kr. Ganska stor vit/natur fleece filt. Köpte 10 på en gång.
Okej
#13 eller så gör man som jag om man är lat
klipper av en fyrkant, sätter fast den i gallret med en tvättklämma i vart hörn *klart* 
jag blev så trött på söndertuggade hängmattor, med de här gör det inget alls om de tuggar sönder ju 

#16 haha, praktiskt! 

#16 Precis så gör jag också=P Med fleecefiltar, gamla handdukar och gamla kläder. Istället för att kasta det får råttorna det.
Haha fast nu har de slutat tugga på tyg så jag har hur många hängmattor som helst snart=p
Jag tänkte köpa de där fleece plädarna påikea för 13kr men de gik inte at köpa online! 
jysk,rusta, ÖoB ! :)
Lindatorps Jolantha. <3
jysk har ( som #14 sa) för 12 kr ! :) tyvärr tod min mamma min som jag hade köpt och hade som underduk xD hihi..
Lindatorps Jolantha. <3