Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1066 ggr
Lollo86
0

Hon bits!!

Jag och min pojkvänn har för ca en månad sen skaffat oss två honor som är runt ett år. i början var båda lite småskygga men det kändes bara bättre och bättre ju längre tiden gick. Men nu har allt ändrats för den ena honan (hon har alltid varit den mest rädda av dom två).. senast idag högg hon min pojkvänn i fingret så han fick ett sår.. Båda ätar baytril då dom misstänks ha Mycoplasma.. iallafall ena honan men veterinären sade att jag skulle ge båda medicinen eftersom att dom är i samma bur. Men jag tror att Burzum (bitaren) ha blivit värre nu när jag ger henne medicinen för hon verkligen Avskyr det och försöker bita mig när jag ska ge henne den.. tror ni att det kanske blir bättre när jag slutar med medicinen? hon får komma upp så gott som hur mycket hon vill och hon får massa god mat.Det konstiga är att när hon springer lös så kan hon springa upp på mig och nosa men hon Avskyr när jag ska ta henne. jag får knappt klappa henne alls utan att hon ska börja "gapa" mot mig så man blir ju lite nervös varje gång man ska ta upp henne..

Nu vart det ganska mycket att läsa men hoppas att någon har tid iallafall =)

Ha det!

zickan
0

Låter skumt :-/ Eller om hon inte klarade att flytta.
Var aldrig problem med henne här. Är det samma de redan varit medicinerade för så är det inte mycoplasma. Då är det något annan bakterie.
Borde kanske ha väntat nån mer vecka innan de flyttade efter medicineringen. Hoppas det går över igen med både snuva och bitande.
Jag medicinerade aldrig med pipett. Jag hade tablettform, mosade och löste upp i varmt vatten. Sedan blandade ihop lite med barngröt och gav.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Lollo86
0

Ja nånting är det då hon inte gillar iallafall =/

Åfan du vet inte vilken bakterie det var då? Veterinären sade inte 100% att det var Mycoplasma men det lät väl väldigt mycket som att det var det.

Ja vi får se hur det blir när dom är klara med detta. i morgon är sista dagen för medicin för Burzum iallafall så det är ju skönt.