Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1231 ggr
Loovi
0

Trodde hon var död!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara skriva om min läskiga upplevelse med Shelby 7v.

Tar in handen i det mjuka röret som hänger i buren, tänkte att nu ska det mysas. skjuter in handen under hennes kropp och känner att hon är helt lealös i kroppen. Hon andas, väldigt lugnt och jag lägger hennes lealösa kropp i andra handen medans jag stänger buren. Tänker; "oh shit oh shit vad gör jag nu, vad gör jag nu!". Hon har slutna ögon och andas lugnt, jag gnuggar hennes lilla kropp och hon fortsätter att vara lealös, tänker att nu är hoppet ute. Då lyfter hon på huvet och tittar nyvaket på mig. Ställer sig upp i handen, jäspar och skakar lite på sig. Hon vaknade alltså.

Har jag världens tröttaste råtta eller är det här ett vanligt beteende??

silverorm
0

Låter som om du har en väldigt trygg råtta. Flört

Dramatik
0

Haha, jag tror nog hon är lite extra trött. Eller så sover hon väldigt djupt. Sött:)

Loovi
0

Haha alltså, det var så sjukt. Hon låg liksom på sidan också vilket mina grabbar aldrig gjort på mig!

Om hon är väldigt trygg så blir jag väldigt glad då hon endast bott hos mig i 1 vecka!

Afrejd
0

en av mina råttor sov också jätte djupt när hon va liten, gör de ibland  fortfarande. man kunde peta på henne, bära upp henne o massa innan hon vakna. haha de är sååå sött !! =)