Barnmat?
Är barnmat bra mat för råttor? Om man väljer sån som inte innehåller citrusfrukter då :)
Ja, man kan ge barnmat. Det är väl helt ok. Jag ger det ibland, särskilt till sjuka råttor och bebisar. Citrusfrukter behöver du inte undvika som ingrediens i en maträtt.
Hur är det med lök i barnmat? Bör det undvikas?
Lök sak man undvika ja.. Finns tyvärr i dom flesta barnmatsburkarna men finns även utan.
Jag ger barnmat till min sjuka tant här hemma. Köttfärssås och spagetti är poppis och kycking med grönsaker. Jag brukar iaf ta ekologisk barnmat. Men barnmat brukar inte vara farligt eftersom de är till väldigt så barn med känsliga magar. Du kan ju ta den barnmat dom minsta men de brukar mest vara frukt och grönsaker då. Jag köper för 6mån gamla så kan de var lite klumpar som dom kan tugga på.
Citrusfrukter och juice ska man inte ge till hanar då det KAN leda till cancer. Rå lök ska man inte ge, däremot tillagad är ok men undvik det helst då det fortfarande kan vara tufft för små magar.

Okej, då vet jag! :) Tack alla!
Köper ibland barnmat och fryser i iskubs lådor. Så tar jag ca en iskub per råtta + lite annan mat. Blir liksom portioner då :P

Ja iskuber är jättebra :) Jag har det till min hamster.