Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1824 ggr
ajik
0

bäst underlag?

vad är det bästa att ha i botten på rottburen? & vad ska man absolut inte ha? Tungan ute

En blogg om mig och min fralla! http://majkens.blogg.se

[oboybabe]
0

Finns lite trådar att läsa om man letar =) Men jag använder toalätt (papperspellets) i buren och har sen en toalett som det är både klumpfri och dammfri kattsand i =) Innan hade jag aspflis.

[oboybabe]
0

Absolut inte vanligt sågspån!

[r8ttor]
0

Jag tycker toalätt :). Man ska inte ha spån

[oboybabe]
0

Aspflis går jätte bra det är vanligt sågspån som inte är bra. Det är för terpentinet och dammets skull..

Itchy
0

det bästa jag någonsin testat, och rekommmenderar varm till alla är Lättströ från granngården (149kr för 18kg)

det är gjort av hampa, och jag har haft det i båda mina burar i snart 1v tid utan att det luktar alls, och ser fortfarande fräsht ut

*ett bra tecken är när mina föräldrar hälsade på igår och frågade om jag hade gjort mej av med råttorna då det inte luktade råtta i hela lägenheten ;)  *

You can't spell Bitchy without Itchy

[oboybabe]
0

#4 haha ja men dåså det ska jag prova så kanske man slipper allt gnäll när gästerna kommer =) Alltid någon som säger att det luktar råtta =)

ajik
0

tror jag ska testa ''hampa'' så slipper mamma klaga om lukten ;) supertack!

En blogg om mig och min fralla! http://majkens.blogg.se

EmmaWq
0

Jag använder alspån i botten, och toalätt i toalådan, men stl-strö är också kanon (finns på granngården), kanske bör testa lättströ då, mamma gnäller ofta om råttlukten :P

klick
0

Har lättströt av hampa nu. Det är ett utav de värsta. Råttorna nyser, det luktar jättelätt utav mat och kiss och bajs. Måste byta det minst en gång i veckan.
Bokflis däremot, är det bästa. Det kan jag ha en månad utan att byta. Luktar inget, dammar inget. Kostar lite mer än hampan, men är värt det.

EmmaWq
0

Okay, var köper du bokfliset då??

klick
0

Zookompaniet

EmmaWq
0

okay, men är det verkligen någon större skillnad mellan alspån/alflis och bokflis? :P