Omplacering av två råttsystrar!
Jag måste omplacera mina två råttsystrar Ninja och Fnurra snarast eftersom situationen mellan dem och min kattunge inte håller längre. (Jag har tidigare haft både katt och råttor men uppenbarligen fungerar det inte varje gång)
:(
Katten ägnar dem alldeles för mycket uppmärksamhet och de blir skrämda, alltså måste jag ha dörren till "deras" rum stängd. Det innebär dels att råttorna blir väldigt ensamma därinne och dels att katten får ett rum mindre att röra sig i.
Jag skaffade de två som sällskap åt en råttflicka som blivit ensam när hennes vän dog. Jag försökte på alla sätt få tag i en omplaceringsråtta till henne, men eftersom läget var akut (den ensamma råttan slutade äta av sorg och höll på att dö) såg jag till sist ingen annan utväg än att köpa sällskap till henne i en djuraffär. På grund av åldersskillnaden köpte jag två, så att ingen skulle behöva bli ensam när den äldre råttan så småningom försvann (det gjorde hon i september).
Systrarna är tama men inte av den keliga typen. De är inga knäråttor utan har ganska mycket egen personlighet, på gott och ont?
Ninja litar inte helt på människor vilket gör att hon kan bitas om man närmar sig henne på ett sätt som hon inte trivs med. Hon trivs som bäst när hon får vara med i händelserna runt omkring och betrakta det man pysslar med, då knastrar hon som bara den. Hon gillar även att sitta kortare stunder på axeln. På sina egna villkor är hon en nyfiken, söt och framåt tjej, men med en stark och bestämd personlighet. Förmodligen har hon varit ganska stressad i djuraffären. Hon älskar att böka runt under filtar om hon springer runt i soffan. Ninja är slät, toppörad vit med chokladbrun rygg.
Fnurra är ganska liten och även hon försiktig, men bits inte och är tam. Hon är rex, ljust grå husky roan (har bleknat mycket sedan jag fick henne) och med vita tassar. Krulliga morrhår (därav namnet). Hon är Ninjas skyddsängel och "vakar" alltid över henne när Ninja sover.
Tillsammans är de som bästa vänner och jag vill inte att de separeras från varandra.
**Fnurra och Ninja
**
Födelsedatum: Februari 2009
Färg, teckning, hårlag:se respektive beskrivning ovan
Kullstorlek: Okänt
Fadern: okänt
Modern: okänd
Pris och reg: Ej registrerade. Utan kostnad - viktigaste är ett bra hem!
Omplaceras pga: Min katt ägnar dem bara mer och mer uppmärksamhet, och därför måste de vara i ett stängt rum vilket är väldigt ensamt för dem och inte heller bra för katten.
Medföljer: En stor bur av varianten svart golvstående med hjul, tre våningar, ihopplockbar. Även transportbur och hus, vattenflaskor, skålar etc.
Stad: Malmö
Tacksam för all hjälp!
Jag nås på dada(-at-)eskapi.com

*putt*

Hej !
Har PMat dig ..:)

Puttputt!

*puttar igen*

Vll bara meddela att nu är de omplacerade hos ett par på landet här i Skåne! Så det har ordnat sig….