Jourhem/Hem Västerås
Blev just kontaktad av en bekant. De i sin tur känner någon familj som skaffat råttor. Men en familje medlem vägrar låta djuren bo inne. numer Så nu har de åkt ut i ett kallt garage.
De hämtar råttorna och har dom hos sig men verkar inte kunna ha dom där så länge.
Nyfiken om det är någon i västerås som har möjlighet att hjälpa de två råttorna. Eller ta några andra jour råttor en tid?
Vet ännu inte hur hanterbara de är, om de är sjuka eller har ohyra. Är de helt ohanterbara så kanske någon vill ta några andra råttor en tid som också är jourhems djur men enklare att hantera.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag ska höra med johan, kanske kan ta några :) om jag får med en bur som sagt haha.
De kommer med bur. Men ingen vet ännu i vilket skick
Får hjälp av en kompis med dessa killar :-D
Det var enligt uppg. två honor.
Men jag måste få ge dig en stor eloge som kan ställa upp med så kort varsel. Hemskt att man slänger ut djur på det viset. Dom hade inte klarat sig länge i garaget.
Nej det hade nog gått illa för dom om de vistas där längre. Ena honan har en skada på svansen. Antingen är det kläm/bitskada där fjunen sllitits av de sista 2cm på svansen eller så är det kylskada. Tyvärr kan det vara sista.
Ohyra har dem med men de är behandlade med strong hold nu. Väldigt söta små tjejer :-)
Vilken tur att du kunde ta dom. Deras räddning måste jag ju säga.
Har ett jourhem åt dom ev. Ska bara kolla upp svansen först om det behövs göras något. Har egentligen lite för många råttor här redan, men jag har lite svårt när folk vansköter djur sådär. Två råttor mer eller mindre är inte så farligt.
Enligt uppgifter från dom som hade dom var dom iaf tama.
Men gud så svansen ser ut =( va hemskt!!
Den ljusare heter Hallina och den mörka Stumpan
Hur har det gått för dessa två töser?
Tjejen har tappat den delen som var skadad. Är ännu lite öppet sår på svanstippen. Men den är ren och fräsch, läker bra.
Både är medicinerade med stronghold en gång och ohyran verkar totalt borta.
Bor med två till av mina yngre tjejer för tillfället. De är jätte goa men skulle behöva lite mer hantering för att bli det där perfekta goa typ :-P
Finns ett hem på G som jag väntar svar ifrån. De funderade på att komma och kika på tjejerna under veckan. Nybörjade på råttor så de får vänta tills tjejens svans är mera läkt innan de kan flytta dit isf :-)
Kul att höra=)