Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 842 ggr
AnnaRamnemark
0

Remiss

Vill bara tipsa om Remiss som jag börjat använda istället för Toa-lätt.

Jag har haft problem med lukt ända sen jag fick hem mina råttor i januari eller något. Först hade jag spån (jag vet man ska inte ha de men de var akut och jag hade inget annat hemma) Sen köpte jag toa-lätt och sen dess började de lukta. städade buren ofta ändå luktade de lika illa, städat som ostädat. Så tipsade min arbetskompis om remiss. Han håller på med ormar, han har haft möss och råttor hemma innan, men inte nu för de får man inte ha längre. Han tipade mig iaf om remiss för han ville eller måste på den tiden ha så lite lukt från djuren som han möjligt eftersom annars blev ormarna på mat humör hela tiden. Så köpte jag remiss för någon vecka sen och de luktar inget! Till och med min mamma som gnäller om allt tycker att de var bra resultat.

Så Remiss på granngården betyg 5/5 !!

silverorm
0

Vad består Remiss utav?Glad

Thirre
0

Det är väldigt likt toa-lätt, papperspellets alltså. Jag använder det också då jag har funnit att vissa toa-lätt påsar kan lukta.. kattpiss typ. Det är fler än jag som har märkt av det. Remiss är mer "stabil" i sin lukt, det luktar inget annat än papperspellets, har även märkt att vissa påsar är mindre dammiga än det hederliga toa-lätt. Också att det är lite mjukare pellets för råttorna att gå runt på.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

OttoIsTheShit
0

ungefär va kostar det?:) låter som att det är värt att prova.. För börjar tröttna på toa-lätt, vissa påsar jag har fått var ju jätte hårda (påminde nästan som sten)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Jespersen
0

Jag hade Remiss i hela buren först, och jag tycker också att det luktar mindre (än med tidningspapper på bottnen) men min ena råtta fick bumblefoot :/ Så nu har jag gått tillbaka till tidningspapper och Remiss bara i toalådan.

Jag har förövrigt vart med om att en påse Toa-Lätt som jag köpte verkligen luktade fisk.

Verra
0

Toalätt och Remiss är precis samma sak. Samma inehåll iaf och jag har aldrig märkt någon skillnad. Vissa säckar är mjukar och mindre luktande än andra, men det gäller båda märkena.
Dock köper jag aldrig små påsar av toalätt för det är av någon konstig anledning både hårdare och mer luktande.

Toalätt i djuraffär och Remiss på granngården kostar i princip det samma, det varierar säkert från butik till butik.
Toalätt på coop kostar 119:-

Och om ni får en påse toalätt som luktar peck så reklamera den, ring till sorption så skickar dem värdecheckar så du kan köpa ett par nya ;)