Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1014 ggr
YellowKiwi
0

Skål? flaska?

Ska råttor ha en skål med vatten eller en flaska med vatten ? ^^

Afrejd
0

Dom flesta kör ju på flaska så jag skulle säga flaska

mikeiko
0

Flaska, så slipper du byta flera gånger om dagen :)

EmmaWq
0

Jag hade skål i början, innan jag hunnit köpa flaska, men råttor har en tendens att inte vara så väluppfostrade, så skålen blev skitig på bara några timmar… Flaska är hundra gånger bättre!

YellowKiwi
0

Okej :)

Mezzzanina
0

Jag tycker att de flaskor jag haft när jag haft råttor, har bara stått och droppat med resultat att det blivit blött i buren hela tiden.Till slut tröttnade jag och valde en stor tung skål istället.Men då använde mina råttor skålen som toalett.Så jag fick byta vattten tre fyra gånger per dag.Men hellre det än att byta blött bottenmatrial hela tiden.

[FukkingTubbie]
0

Så länge man har en bra flaska som inte droppar som #5 nämde, så är flaska helt klart att föredra!
Jag hade skål ett bra tag, med resultat att dom välte ut vattnet minst tre gånger om dagen! Bytte till en stadigare skål istälet, men det slutade bara med att dom badar i den och använder det som toalett.
Inte mysigaste kanske ^^
Nu har jag både skål och flaska, flaska för att dricka och skålen för att dom just ska få busa lite, bruka uppskattas att kunna tvätta sig med ^^

zyrsan
0

I bur har jag flaska, har jag dem ute står där alltid en skål. Det är i princip omöjligt att ha en skål i buren med gott samvete, eftersom man aldrig vet om de proppat den full av annat eller vält ut den.

Bor du i närheten av Malmö kan du få en flaska av mig :).

mikeiko
0

Flaskor ska inte stå och droppa, då är det fel på dem. o.O

Mezzzanina
0

Jag vet inte hur många flaskor jag köpt sedan 1983 och många råttor.Men jag har hitills aldrig funnit någon som inte stått och droppat mer eller mindre mängd.

Men det är ju toppen om någon hittat en bra flaska!

mikeiko
0

#9 Hur sätter du upp dem? Kanske vinkeln påverkar droppet?

Mezzzanina
0

Tror jag testat alla vinklar.Men det har aldrig funkat.

mikeiko
0

#11 o.O

Askonstigt…jag har aldrig haft det problemet…de droppar bara om jag klämmer på dem eller pillar på den lilla metallkulan…

YellowKiwi
0

Min hamster har en flaska och den droppar ingenting, har tillochmed en liten skål under där, och jag gick och kände där nyss och inget blött var det där :)

ScarletMajesty
0

jag har en flaska som droppar och en flaska som inte droppar öht… de hänger likadant.