Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 6065 ggr
spiritedaway
0

Min nya bur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen har jag fått hem en ny bur! :) Beställde först en annan, men efter det gått en månad så var jag tvungen att välja en annan modell. Efter mycket om och men blev det den här.

Fanns väl lite problem som jag inte såg i texten eller som syntes på bilden men jag har löst det ganska bra tror jag. Haha. 

Sen ska jag fixa mer inredning också förstås :)

spiritedaway
0

Problem nr 1. Det var gallerbotten över plastlådan som följde med.

spiritedaway
0

Men då tryckte jag bara ned plastlådan över gallret istället. Sitter rätt så bra. Nu hoppas jag bara att mina killar inte lyckas kissa så det rinner ner :P

problem nr 2 var dom mindre luckorna jag inte visste skulle finnas. Dom satt så dåligt men jag har satt ståltråd så att dom sitter bättre.

spiritedaway
0

Och så är det ju en fågelbur så gallret är ju "fel väg". Så nu måste pojkarna lära sig klättra på det. Men det borde väl inte vara några större problem.

spiritedaway
0

Så nu har pojkarna fått börja undersöka nya buren :)

spiritedaway
0

Ted

spiritedaway
0

Och Norpan med stora ögon :P

spiritedaway
0

Luckan där fram var då bra i alla fall. Finns nog inte en risk att råttorna kommer kunna öppna den.

Jag är rätt så nöjd med en ny bur i alla fall. Nu slipper jag ha den gamla som måste tejpas för att hålla.

spiritedaway
0

Just ja. Problem nr 3 var att gallret inte ville komma överens med hyllorna. Så jag kunde inte sätta fast dom ordentligt. Ena gav jag dock extra stöd av träpinnen som följde med buren. Den andra har extra stöd från en kant som fanns på buren. Så trots att jag bara kunde fästa på 2 av 4 ställen så funkar det.

Så. Det var väl allt. Tungan ute

sofiesandstrom
0

Ser ut som en rätt rolig bur det där ;)  Bra storlek! Synd att det var lite småfel här och där, men det verkar då inte vara något som inte går att fixa?  Jag tror jag kör på en likadan! / Syster

spiritedaway
0

Mm. Den måste bara inredas lite mer också :)

Jo lite synd, men det mesta går ju att fixa i alla fall. Du kan ju vänta och se så kan jag ju säga om det kommer läka nåt från buren :P haha

[r8ttor]
0

Jag har en sån där bur. Jag har haft en mer än en månad. Och när mina tjejer bodde i den kissade som utanför. Men nu bor killarna i den och då fungerar den bättre. Men jag tycker att den ät svår att städa när jag byggde om den.

spiritedaway
0

#11 Ah ja jag kan tänka mig att den risken finns. Jag sitter bara och håller tummarna att mina pojkar kan låta bli att kissa mot kanten :P Men det kanske går att hitta en lösning på det också.

gulzebra
0

Åh, den där buren är så jäkla snygg! Har spanat på den ett bra tag ^^

Vet inte om det funkar men skvättskydd kanske kan hjälpa så de inte pinkar utanför? Lite genomskinligt plexiglas lär ju inte se alltför hemskt ut :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

spiritedaway
0

#13 Mm. Lite extra snygg blir den när man är van vid en grön trasig bur haha.

Blir det problem så kommer jag nog testa något sånt. Det borde ju fungera :)

sara7012
0

Jag hade en sån bur förut. Riktigt snygg… är nog snyggaste buren jag har haft iaf. Men som sagt så är den lite bökig att göra ren tyvärr men de är de ju fler burar som är.

Nu när jag såg dina bilder saknar jag buren lite :P Hoppas du kommer tycka om buren =)

spiritedaway
0

#15 Jo men det är svårt att hitta en perfekt bur. Och till ett bra pris.  

haha :) Jo jag tror nog det här blir bra. Om de skulle lyckas pissa utanför så får jag lösa det problemet.

Dom verkar trivas i sin nya bur i alla fall :)

RexMatte
0

Vilken fin bur! Du får slänga inte lite mer bilder när du inrett lite mer! Alltid kul att se!

sara7012
0

#16 Precis, tyvärr så finns de ju brisker på de flesta burar. Och vissa burar passar vissa bättre än andra. Hoppas att buren kommer passa dig bättre än den passade mig =)

Va jag kommer ihåg så hade jag inga problem med att dom kissade utanför.

Tänkte på att du sa att hyllorna inte riktigt passade i buren. Jag tror att jag fäste mina med ståltråd där inte skruvarna passade. Bara ett tips =)

spiritedaway
0

#17 Det kan dock ta ett tag då jag inte har så mycket att inreda med just nu. Jag hoppas jag kan åka till ikea snart. Där kan man ju hitta mycket. 

#18 Jo jag hoppas det kommer bli bra det här.

Okej. Att jag inte tänkte på det! haha. Tack för tipset.

Lollo86
0

Jättetjusig bur tycker jag =) vart har du köpt den någonstans?

spiritedaway
0

#20 Beställde den via akvariecentret här. Men den finns på imazo.se.

spiritedaway
0

*dubbel*

Pony
0

Jag har en sån! (eller två egentligen, en använder jag inte just nu.)
Bästa bur jag har haft, tycker den är kanon på nästan alla sätt och vis! Det enda jag skulle säga är ett litet minus är att plastlådan har låga kanter, så ströet flyger ju utanför. Inget som inte är avhjälpt med lite hemmagjort stänkskydd ;)
Håller inte med om att den är svårstädad!

Tummen upp!

spiritedaway
0

Jo plastlådan är lite låg så jag kommer nog få fixa dit något extra skydd så det inte hamnar bottenströ överallt haha.

spiritedaway
0

Det behövs verkligen ett skydd för att det inte ska flyga toa-lätt överallt :P men jag har inte fixat det än.

Men nu har jag fixat lite fler saker till buren i alla fall :)

spiritedaway
0

En badrumshylla och två korgar som är fyllda med papper. Tänkte försöka hitta plastlådor som passar i korgarna.

spiritedaway
0

och så fick dom ett litet plasthus där dom kan trängas :P Nu börjar det kännas lite mer som en råttbur ^^

sofiesandstrom
0

Såhär fin blev min efter jag hade inrett den (men i princip samma saker som du Emma, eftersom vi handlade samtidigt..) råttisarna älskar den! Synd bara att det inte syns så bra på bilden vad det finns inuti.

[Emma--]
0

#28 Haha spela roll om vi har typ samma saker i buren :) Fint ! Funderar på att göra som du och ta delar från hamsterhagen och göra stegar där inne.

[r8ttor]
0

Jag har en sån där bur tillsalu :).

[Emma--]
0

Håller med nu i alla fall om att den är lite svårstädad, men inte så farligt. Med den stora luckan når man bra i hela buren. 

Det svåraste blir väl gallret tillslut. Jag har hittills bara torkat av med en trasa och det funkar rätt så bra. Och det luktar då inte något. Men det är inte så bara att bära in den i duschen heller. Inte för mig som har världens smalaste utrymme i badrummet Tungan ute

Men allt som allt är jag nöjd med buren Glad och mina pojkar är nöjda.

EmmaWq
0

#26 Superfint inrett! Var köpte du korgarna och badrumshyllan??? Oskyldig

[Emma--]
0

#32 korgarna köptes på lagerhaus. Och badrumshyllan köptes på ÖB tror jag.