HJÄLP
Min ena råtta har fått bumblefoot och jag ska gå till veterinären med henne och har försökt tvätta och smörja hennes tassar.
Nu när jag kom hem blödde hon massa från ena tassen och jag vet inte vad jag ska göra. försökte ringa min veterinär men får inget svarr
Är det allvarligt? vad ska jag göra??
kan du ta en bild?
Min blogg: SweGizmo.se
jag kan försöka få tag på en kamera.
Men jag antar att det spruckit upp och det är därför det blöder.
vet du nåt man kan göra ? Borde sätta på någon kompress eller nåt på tassen?
Blodet kan du stoppa med potatismjöl sålänge.
Annars får du helt enkelt se till att ha ett mjukt underlag i buren, inga gallerhyllor. Smörj i tassen med något mjukgörande, typ Helosan eller Idomin.
Det ska finnas någon salva med antibiotika som visst ska vara bra också, kan vara värt ett försök. Hör med veterinär :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Okej tack
Ja jag har aldrig haft gallerhyllor men hade en plasthylla som jag nu har klätt in och bara mjuka hängmattor och tyghyllor och sånt i resten. Och har även smörjt tassen.
Ska gå till veterinär så att hon kan få den bästa behandlingen :) Okej det låter ju toppen med en sån salva! ska fråga efter det.
Ja gör så :) Få inte upp förhoppningarna bara - bumblefoot brukar gå att förbättra, men inte bota. Har bara hört om typ en enda som lyckats bota bumblefoot. Hur som helst så är det ju lugnt sålänge det inte går för långt.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
nej det är jag medveten om, tyvärr :( men jag hoppas att jag kan få det bättre och se till att det inte blir större iaf.