Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 956 ggr
morbiddoll
0

hjälp

hejsan.. jag hämtade hem 4 st pojkar för ett tagsedan..å märkte direkt att d e en av dom som startar väldigt mkt bråk… sen sitter han antingen i häng mattan eller på sidan av buren å skriker åt dom andra……å sen e slagsmålet i full gång.. e d för att  dom e okastrerade? enligt tjejen som hade dem innan så va d bara nån gång ibland detta hände.. men jaa dom har hållt på heeela dan idag tex..å d e  alltid samma två.. d måste juh bli jobbigt för dom andra att höra detta å va mitt i "krigs zoonen" hela tiden….  vad ska jag göra? tacksam för förslag =)

mikeiko
0

Om han piper så verkar det mer som om han är den som de andra är på? Har du kollat om någon/några av dem har bitmärken?

Det kan vara stressen av flytt och ny miljö som gör att de bråkar mer än vanligt, men hur gamla är det, och hur går slagsmålen till? Undrar om det bara är rangordningsbråk eller om det handlar om dominans.

morbiddoll
0

hmm dom blir 1 den 12/12…  d e svårt att förklara… d börjar med att han  "rumpar" till nån av dom andra å sen e d igång.. men d verkar som om han mest riktar in sig på en.. sen jagas d…å sen står dom på bakbenen mot varandra å skriker/piper sen e d brottningsmatch med ett jävla skrik … d låter som dom har död på varandra… å d e oftast  iaf 7 av 10 bråk som e mellan samma 2 hela tiden..

sen e dom lugna.. men så rör sig nån å då riktigt stirrar han på den å väser  sen e d igång igen…