Fajter
Har en hona sedan tidigare: Dottie som är 2år och snart 1 månad. Var tvungen att ta bort alla hennes kompisar, så åkte och hämta nya så fort ja kunde.
Vid introduceringen gick hon bra med alla, var bara en som började jucka på Dottie (den minsta, Sofia), vad beror det på? Är det för att Sofia visar att hon är i lägre rang eller?
Sen nu har de börjat bråka mer, Sofia och Dottie, Dottie lägger henne på rygg med hon vrider o sparkas så Dottie har fått tre sår nu, ett över nosen, och två på bröstkorgen. Vet inte om de finns ngt jag kan göra men isf, ge mig tips =/
låter som om lilltjejen är väldigt dominant av sig, och det bör dom inte vara, därför försöker nu din äldre råtta att sätta henne på plats om man säger så, så att hon vet sin plats i rangen, normalt sett är det de äldsta råttorna som är högst i rang, men det kan ändras beroende på olika omständigheter och personligheter hos råttorna.
Men avbryt inte, jag tror att dom kommer att lösa det där själva, visserligen ska det inte bli sår, då tar hon i för hårt, men som du säger så kanske det beror på att lillen sprattlar så mycket och att det har hänt ett par olyckor, men så länge du ser att dom inte rent ut sagt attackerar varandra och biter för att skada/döda så är det ingen fara, dom löser det själva.
Iaf, lycka till med allihop :)

det gick bra för allihop tack o lov ^^; bästa kompisar nu :3