Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 862 ggr
senara
0

SilverAgility

Man behöver ju fyra clearrounds för att bli SilverAgility men hur gör man för att få titteln? Alltså måste man fylla in någon blankett eller något? :)

zyrsan
0

När du anmäler råttan till den utställning där den kanske kan få en titel fyller du i denna istället för den vanliga blanketten. Finns på SRS hemsida: http://rattsallskapet.se/filer/utst_anmalan_titel.pdf

senara
0

Men där står det ju bara a-pris, jag har än sålänge 2 st a klass-clearrounds och 1 st b klass-clearround. Så nästa kommer också vara ett b klass-clearround, ska jag skriva b klass-clearoundsen som a priser också?

zyrsan
0

Jag tror inte de hunnit uppdatera alla blanketter än, fyll i CR (i båda klasser) som A-pris och kontakta utställningsansvarige samtidigt med anmälan så att det inte blir några missförstånd så löser det sig nog :D. Så länge det är tydligt vad och när du vunnit samt vad det finns chans för ATT vinna och att det kommer till rätt person i tid (så att de kan beställa och beräkna rosett) så blire nog bra :)

Tips är att stryka över A-pris och skriva Clear Round. Det är om du får Cert som det börjar bli viktigt vilken agilityklass du tävlat i och i vilken ålder.

Detta är vad som funkat för mig och som jag fått tips på. Men som sagt, alltid bra att kontakta utställningsansvarige för den aktuella utställningen för bästa kommunikation. Lycka till! :)

senara
0

Tack så mycket :)