Hooded?..

Den till vänster på första bilden har ju roanteckning i ansiktet iaf, färgen är jag dock inte säker på. Den andra ser ju ut som en capped? Ser inte ryggen ordentligt, vid hooded ska de ju ha ett streck hela vägen från huvudet till svansen.
Jag tror att den men ansiktet hitåt är en agouti striped roan. Och den andra agouti capped.

#1 Den till vänster ser ut att kunna vara en agouti hooded missmarked, men visa gärna en bild på ryggen så vet man mer säkert. Den andra är en agouti striped roan:)

Okej, då kvarstår jag vid vad jag skrev innan:) Vad är det för spån du har till råttorna?
Inte capped. Bareback isf

ne vi köpte dom på en djuräffar,ja jag vet att man inte ska göra det egentligen, fast ägaren är vän till oss och är väldigt kunnig och har egna råttor hemma och han har spån till sina råtter :)
Bilden är tagen när vi hämtade dom från honom :) så nu har dom Toa-lätt i buren. :) Så Bareback är när strecket på ryggen inte är helt eller hur är det med de? ;) Agouti bareback?

Hooded ska ha ett helt streck på ryggen och bareback ska ha luvan, men inget streck, så din är feltecknad och alltså kvittar det om du väljer att kalla honom för bareback eller hooded missmarked:)