Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 5122 ggr
Elipowe
0

Toa-lätt *yees!*

Varubutiken Willys har äntligen börjat sälja toa-lätt :D!

I våran butik står där en skylt om att det är provmånad. Säljs det som ska skall de forstsätta :O! Tror det kommer finnas kvar då där sto två tomma kartonger och en liten ensamen säck kvar. 28,50 kr för 10 L. Finns toa-lätt i era butiker willys och Ica ? Vilket pris? Finns det på granngården i storpack?

Nu har ju jag inte råttor än men jag tänkte använda toa-lätt till bottenmatrial. :) Vad har ni för erfarenhet av toa-lätt ?

Mastoll
0

Jag vet att coop säljer toa-lätt, sånt där stort paket jättebilligt. Har en willys nära mig, men har inte kollat om dem säljer det.
Jag använde toa-lätt förut som bottematerial, men jag tycker att det luktar konstigt så jag bytte till aspflis. Det är väldigt olika om man tycker att det luktar eller inte :)

Love-
0

vad bra att de e så billigt ska ha det till mina råttor

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Babbett
0

Jag köper 55 liters säckar för ca. 135 kr. (minns inte exakt) på Solna Zoo, Barkarby. På Coop handlar jag ibland om det krisar…fast då är det mycket mindre för 75 kr (minns inte hur stora deras påsar är…fast de räcker inte alls länge här hemma).

[Devo]
1

På Bromma Zoomarknad tar de 105 kr för 55 liters.

Ewepewe
0

I Luleå på willys finns det och på COOP… :)

Stephanie
0

På coop i arninge tar de 105kr för 55l om jag inte minns fel.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

lindapluttanbusan
0

Jag har inte fattat det där med Toalätt, hur kan man ha det. Det luktar ju skit skummt. Starkt och det känns som man bor i en kemikalie fabrik. Är det så att det bara är vissa som kan känna doft av det?? har hört det någonstans.

Babbett
0

#4 Varför har du inte sagt det tidigare? :-P

gulzebra
0

På Willys här finns Toa-Lätt också… 28,50 kr för 10 liter har jag för mig att det kostar.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Elipowe
0

Då är det bara min sega butik som är ny med det då :o!

gulzebra
0

Jepp! Nästa vecka börjar de väl med dvd-skivor som om det vore en jätteny grej ;)

Här har de sålt Toa-Lätt ganska länge. Har höjts en kr nu… Dåååligt >.< Inte direkt så man blir fattig men jag är van på att räkna med 28 kr för en påse Toa-Lätt där så nu rubbas mina uträkningar :(

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Princy
0

Jag tror att det säljs ibland här på ICA. Det där "ibland" gör det emellertid inte värt färden dit.

Själv använder jag aspflis. Tycker Toa-lätt är för hårt, och ser för tråkigt ut i buren. Tungan ute På Bromma Zoo är aspflis dessutom riktigt billigt. Har för mig att de tar ca 220-250 kr för en 100-liter-säck, och för oss räcker den i flera månader.

Dock får man ha i åtanke att det är en rätt lång sträcka till bussen från Bromma Zoo, om man inte har bil. Jag och syrran valde att dra den otympliga säcken på en liten skruttig vagn halva vägen och sedan bära den på huvudet andra halvan (i ett blåsigt minus-tjugo-grader-väder). Skrattande

[Devo]
0

#12 Menar du inte ALflis ?

Har inte sett att de haft Aspflis på Bromma.

Jag brukar köpa en stor Alflis säck som kostar 195 kr och sedan

en Toalätt och blandar.

Terato
0

Jag har gått över till toalätt igen och det är sååå skönt att slippa sopa aspspån. :P

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Cindy
0

#12 Oj, du måste ha gått från Smältvägen i så fall? Jag åker buss ut till jobbet (Bromma Zoo) dagligen och hoppar alltid av på Bromma Flygplats (buss 110 och 152 går dit), därifrån är det kort promenix. Vissa tider går 155:an också, den stannar på Hagelstavägen precis bakom huset! Skrattande

Vänliga hälsningar
Cindy

elektra1
0

Har inte förstått vad det är så bra med toalätt.

Det går ju absolut inte att använda i kattlådan. Har 2 katter och det luktar ju skitilla redan efter 2 dagar.

Provat till råttorna några gånger, fungerar inte alls. Luktar illa efter 4 dagar. Nu använder jag vanlig kattsand i toa lådan i råttburen, resten fleecefiltar som jag kastar efter en vecka.

isafisa
0

här i piteå säljer de toa-lätt på willys, kommer je ihåg vad det kostar dock. Mne jag tycker det finns överallt.

OttoIsTheShit
0

ica här kostar de 33 kr för 10l :P men hittade nånstans där de kostar runt 80 kr för 100l lr nåt sånt :P

Jag tycker toa-lätt å väldigt bra men jobbigt att städa buren eftersom att ja inte får upp allt :P men kanske bara ja som e lat

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Jinaum
0

tror de tar runt om j.. 23 eller 25 för en sådan där 10l påse här på Ica i Vara.. Vill dock ha en lite större säck då de tycks fippla ut mer än ha kvar i buren

madison
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har spån som bottenmarial,

som man har till,kaniner m.m

men de blir så mkt spån överallt, på bänken golvet. skit mycket utanför! så ska kanske börja med toa-lätt.

äre värt att göra de? för skit drygt att måsta damsuga varjegång.

???

(p.s dom bor inte i buren på bilden,hade den förut när en av mina råtter skulle föda ungar)

ShitGoose
0

#20 Spån är inte så bra för råttor. Så ja det är helt klart värt att byta.

Medarbetare på Sphynx iFokus

AnneN
0

Jag köper stor säck på foderbilen.se, blir smidigast så då jag inte har körkort och även beställer hund-& kattmat där samtidigt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

isabella93
0

I linköping kostar en 55-liters säck 179:- Obestämd

gulzebra
0

Måste få slå ett slag för Stl-strö. Har nyligen slutat med Toa-Lätt och börjat med det istället. Det dammar inte (det är bara strimlad kartong), suger upp bra, luktar inte, inget terpentin och elände. 100 liter hårdpressat som är lätt att få med sig hem för bara en 50-lapp på Granngården! :)

[FukkingTubbie]
0

#24, priset var ju kanonbra! Får 10l toa-lätt för 50 pix här, kan man få tio gånger mer, i lika bra kvalitet och för samma pris så är dte lätt värt att prva!

spikeodumbo
0

jag tycker det är ett av det bättre matrial man kan ändvanda till sina råttor=)