Råttor iFokus

Råttor

Etikettpresentation
Läst 1372 ggr
Banankaka320
0

Lilla Ester

Lilla Ester. Ville berätta lite om henne. :)

Jag har återigen tagit till mig en liten problemråtta, jag har inget emot dem. Tycker det är kul med utmaning. Men jag är osäker nu om min råtta verkligen är rädd/osäker eller bara "bitch"? xD Vet att djur inte är "onda" men jag kunde inte hitta bättre ord som beskriver henne.

Hon är väldigt självsäker när hon är lös, hon går runt och väsnas och blir inte rädd om hon slänger ner något. (Är 100% säker på att hon hör.) Men när jag ska ta upp henne börja hon pipa, burra upp sig och ibland bitas.

Men när jag väl har henne i handen kan jag köra upp mitt finger rakt in i munnen på henne utan att hon bits.

Hon fungerar perfekt i råttflock och det var bara ett litet rangtjafs en gång.

Vad jag uppfattade det som så har hon aldrig blivit hanterad av människor innan och bara varit sällskap i en bur för andra.

Jag har börjat att klappa henne mycket när hon är ute, utan att liksom plocka upp henne. Fjäska för henne i buren och ger henne mat framför näsan medans dem andra får klättra och kämpa lite. (Vilket hon inte gör.)

Ofta när jag tar henne från buren blir hon väldigt irriterad och börjar prata med mig, hon liksom kvittrar/piper ljust som dem gör. Jag är så himla nyfiken på vad hon säger xD "Släng in mig i buren nu annars ska jag skita och kissa i din luva!!" xD Hon ser allafall väldigt sur ut när hon pratar, ibland liksom rör hon på huvudet och puffar med nosen i luften och ser ut som en människa som pratar om något viktigt. Lite läskigt, men de är väldigt kul att hon har en speciell personlighet xD

mikeiko
0

Om hon kissar och bajsar på dig när du bara har henne ute en kort stund så är det stressrelaterat. Väldigt vanligt med "stressbajsande/kissande" hos vissa råttor. Mina tjejer stressbajsar när jag badar dem, eftersom de inte tycker om det.

Lustigt att hon är så pratsam, men visst låter det som att hon uttrycker något i stil med "sluta störa mig!" hahaa!

Hur gammal är hon?

Banankaka320
0

#1 Ja men hon varken bajsar eller kissar på mig :) Osäker på ålder men jag tror hon är över ett år

[FukkingTubbie]
0

Kan man få se en bild på tösen måntro? :3

Banankaka320
0

#3 Kan nog fixa det ikväll:D Hon är lite förkyld nu så hon ser säkert jätteskabbig ut Haha xD