Bråkstake 4ever?
Min yngsta tjej (ca 10 månader gammal) småbråkar så gott som dagligen med sina äldre kompisar- förutom min äldsta tant, tillika ledare i flocken, som hon aldrig ger sig på, utan bara putsar… Det är alltid lilla retstickan som börjar hoppa på sina äldre kompisar- inte tvärtom. Kommer det gå över tro? Det är inga allvarliga bråk, men pips och tjafsas som sagt en hel del… Kan tillägga att lilltjejen är den som är allra mest framåt och orädd mot människor, av tjejerna.
Hm, det beror ju lite på vad man anser som "bråk"… Hos mig pips det också en hel del, men det är mest "gör mig inte illa!"-pip vid putsning, och de har aldrig sår eller liknande. Ofta är de bara rädda att den andra råttan ska putsa för hårt och påpekar att denne är lite hårdhänt alltså. Sen studsar tonåringar generellt runt och leker kull och liknande, vilket inte alltid uppskattas av äldre. Min äldsta hona slutade inte förrän efter att hon fått en missfallskull, så efter året var hon när hon lugnade ned sig. Innan var hon lika busig som vilken 3månaders som helst :P
Min blogg; http://www.nattstad.se/Varganess
Hon hoppar på de andra, till synes oprovocerat. De står på bakbenen ibland och ser ut som om de ska slåss. Den påhoppade försöker värja sig genom att sätta upp bakbenet mot lilltjejen. Börjar tro att min lilltjej aldrig kommer lugna ner sig, hon har sån energi! Samtidigt är hon ju urmysig och så cool att hon är så framåt och orädd mot allt och alla, inkl höga och plötsliga ljud. Och en riktig mysgumma… Men då kanske hon lugnar ner sig på ålderns höst då..?