Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1657 ggr
Elink
0

introduktion?

Hur länge bör man ha burarna intill varandra innan man släpper ihop två små med en stor?

1 vecka, 2 veckor?

Dramatik
0

Jag tycker du kan prova direkt:) Vuxna ska inte reagera något nämnvärt på bebisar.

Visst kan det bli en del pip, men det brukar inte vara så farligt.

Släpp ihop alla på ett ställe där den som redan bor hos dig inte har varit så mycket. Går allt bra så städa buren och möblera om och släpp sen in alla där. Klart! :)

Elink
0

hej, nu har vi satt ihop dem. Rizzo den stora vill nosa medans de små tjuter. När de börjar tjuta lunkar han lugnt där ifrån. Ingen har visat på agressivitet och nu ligger dom åt varsitt håll. Buren är städad och om möblerad. Är detta något bra tro ?

Dramatik
0

Det låter ju bra:) Att de piper ska du inte bry dig så mycket om. Vissa bebisar gör så:)

Elink
0

Okej men alltså Rizzos intresse är inte fenomenalt stort de känns mer som han inte bryr sig. Han ligger i princip och sover. Är det ett bra tecken? Han har inte gjort något för att gå på de andra!

Dramatik
0

Alltså det är ett jättebra tecken. Det är så en riktigt bra introduktion ska gå till. De ska nosa lite och konstatera att det kommit en ny, sen ska den/de nya vara accepterade:) Oroa dig inte över att han verkar ointresserad, han blir nog mer intresserad så smångingom, och har han inte visat några tecken på aggressivitet heller är det ju bara ännu bättre.

Du ska vara glad att det gick så smidigt, för det är precis så man vill att det ska gå till:)

Elink
0

va skönt! De va så söta ihop när de låg i en liten klump. Han verkar inte alls bry sig om sina nya medlemmar på de sättet jag trodde. Folk hade antagligen skrämt upp mig och min sambo. Det verkar ju dock vara lyckat så det känns jätte skönt.

Nu är de i buren och leker runt. Den är helt ny tvättat hela buren med medel så och möblerad så just nu springer alla runt och utforskar läget verkar de som :)

Elink
0

Nu går de inte så bra, de små krabaterna håller sig fast i gallret långt upp så långt borta från rizzo som möjligt, dock så gör han inget förutom att han har klättrat upp och nosat och gått ner.. Sen när de väl gick ner så gick han efter dem och nosade och den ena fick panik och gnällde till.. skall man ha kvar dem i samma bur ändå?

ScarletMajesty
0

Så länge det inte blir blodvite så låt dem hållas..

Dramatik
0

Jag tycker inte det låter som någon fara alls. Det är inte precis så att den vuxne verkar aggressiv utan jag tycker han verkar ta det bra. Vissa bebisar piper mer än andra och det låter oftast mycket värre än vad det är.

Låt dem vara kvar, det lugnar ner sig efter några dagar:)

Elink
0

Okej :) Nu ligger de konstant i hängmattan och vägrar att gå ner från den för att de e rädda för rizzo. De vill itne ens gå ner för att äta. När rizzo sedan väl går upp piper de så att han genast går ner. Detta blir att de aldrig då träffar varandra i vilket fall. Borde man ta ut dem igen? och låta dem mötas på en plats igen?

Dramatik
0

Alltså du kan ju ta ut dem som vanligt varje dag och låta dem springa omkring. Det finns ingen anledning till att de bara ska sitta i buren:)

Men bo kvar tillsammans i buren tycker jag absolut att de ska göra:)