Snurrig råtta
Min lillasyster tappa en av våra råttor i golvet för nåra dar sen när hon skulle lyfta upp, råttan landa på tassarna men har sen dess vart lite så att hon lutar lite åt vänster hela tiden, hon klarar inte att stå på bakbenen för länge utan att ramla omkull och hon satt på ett väldigt läskigt sätt med huvudet rakt upp och högertassen lyft, får hon va ute ett tag så blir hon stadigare ett tag men när man tar upp henne igen blir de likadant igen.. Kan hon ha fått hjärnskakning lr nåt sånt? va kan ha hänt?

Ta henne till vetrinären.

Kan de inte gå över då?

Hon kan ha brutit något, fått hjärnblödning osv. Ta henne till vetrinären!!
Även om du inte han se det så slog hon antagligeni huvudet i fallet, annars så skulle hon inte ha dålig balans/motorik. Veterinär kan antagligen avgöra om det kommer gå över eller om det är permanent, och dessutom kolla igenom så att inga ben är brutna.
Men råttan ska till veterinären och borde varit där redan när detta upptäcktes för bästa behandling.
Hakuna matata!
Varför åkte du inte till veterinären direkt?
Kanske är snedskalle eller blir så åk till veterinären direkt så man kanske kan bota i tid, vad det än är.
Ta det till en veterinär som dem andra säger:/ råttan kanske lider, det kan man inte veta.
Och kommer dina föräldrar med: "det är bara en råtta" så ska ni inte ha djur i framtiden!!!! mycket viktigt att komma ihåg!
Min blogg: SweGizmo.se
Ta henne till veterinären, vänta inte på att det blir bättre.
#7 Det är inte hennes föräldrars ansvar, har hon tagit på sig en råtta är det hon som ska se till att den får den vård den behöver. Föräldrar bör alltid ha huvudansvaret men det är inte alltid det är så.
#8 som jag fattar det som så är hon under 18????? då är det väll föräldrarnas ansvar!
Man kan ta sia djur till veterinären hur gammal man än är
#10 ah jo för en typ 12 åring (nu säger jag inte att TS är 12) har ju bil att åka till veterinären med och sedan panga ut 1000-lappar som han/hon sparat undan i veckopeng sen han/hon föddes:)
Lätt som en plätt vet du.
ojdå, men som många andra skrivit här måste råttan till veterinär, den kan ju lida oerhört av detta 
Hennes föräldrar ska inte bli tvungen att punga ut pengar för ska man ha djur ska man se till att kunná kosta på det som krävs också, så skyll inte på hennes föräldrar!
#13 läste inte du vad jag skrev???????????????????????
En förälder har ansvar för sina barn och deras kostnader tills dem blir 18 år, om ungen vill skaffa ett djur måste ungen fråga sina föräldrar eftersom det är dem i slutändan som måste hjälpa till med djuret om det händer något. För som sagt, en unge med bara liten veckopeng kan inte göra mycket i veterinärkassan om det händer djuret något.
Mina föräldrar lät inte mig skaffa kanin när jag var liten av just dne anleningen, dem hade inte pengar iafll det skulle hände djuret något, så jag fick snällt vänta i 1 år då våran ekonomi var lite bättre, då fick jag en kanin.
Barn kan inte betala veterinär!!!!! Om TS dock är över 18 så är det hon som har ansvaret helt på sin sida.
Men om ett barn nu skulle ha massor av pengar så är det ju jätte bra om den kan "punga" ut pengar till djurkostnader. Men jag tvivlar som sagt starkt på att ett barn lyckats spara undan så mycket pengar som en veterinär kan kosta.

#13 Jodå, det är visst hennes föräldrars ansvar att punga ut med pengar, de är ansvariga för henne och hennes djur fram tills hon blir myndig. De är även underhållskyldiga fram tills att hon är 20 om hon går i skolan så säg inte att det inte är hennes föräldrar som ska betala för veterinären.
Det var med deras tillåtelse djuret kom in i deras hem från första början, och då får även de ta sitt ansvar.
Jag håller med er om att man genast bör ta råttan till veterinär i ett sånt här läge.
… Men tror ni inte att ni skrämt bort TS nu, genom att attackera direkt+ En sak om EN person skriver, men måste verkligen alla fylla i? Borde inte vårt mål vara att råttan tas om hand direkt och får bästa hjälp? I så fall är det väl smartare att försöka få TS att stanna kvar här, i stället för att bara ge henne dåligt samvete. För det hjälper väl inte råttan?
#16 Mycket klokt skrivet.
Jag tror vi alla kan bli så ivriga i att hjälpa till och disskutera vad som är rätt och fel att vi många gånger skrämmer iväg dom som bara vill ha hjälp. Speciellt om det handlar om barn som kanske är osäkra.
Istället för att hjälpa så stjälper vi.