Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 997 ggr
[kattsson]
0

Blåa

Måste fråga, det finns olika blå varianter  men hur ser man skillnad på vilken blå som är vad, Om ni fattar vad jag menar Glad

[kattsson]
0

Ingen som kan förklara? Rynkar på näsan

[FukkingTubbie]
0

Jag är också nyfiken! *lämnar tassavtryck*

[kattsson]
0

Detta är en bild på min pojk han är Vanlig Blue vad jag vet. Men det finns ju en massa olika blåa så vill veta hur man ser skillnad på dem :)

[kattsson]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är oxå en blue men är oxå husky roan. Alltså Blue husky roan.

dorkey
0

SRS standard på vanlig Blue: "Blue (bl)
Mörkt pastellblå utan skiftningar, vita pälsstrån eller fläckar.
Färgen ska gå ordentligt ned till rötterna.
Magpäls ljust gråblå.
Tassar ljust gråblå
Ögon mörkt rubin, nästan svart."

Sedan har vi olika varianter. Tog några exempel från denna sida: Hawthorn varieties
Orkar tyvärr inte översätta just nu.

Blue Agouti: "An attractive blend of mid-blue ticking over a medium fawn ground. Undercolour to be blue down to the skin. Belly colour silver. Feet dove grey. Ears and tail to be covered with blue hairs. A brown tinge will be judged as a fault. Eyes black."

Blue Burmese: "A soft, blue-gray with warm overtones. The points are slate blue. Eyes black"

Blue Point Siamese: Är helt enkelt en siames med blå nos och svansrot.

Blue Sable: "A warm soft blue colour, sound to the undercoat, with belly matching top. Shading slightly to points which are a slightly deeper shade of blue. Eyes black."

British Blue (Slate blue, English blue, American blue, grey): "To be a deep steel blue. Eyes black. "

Sedan har du flertalet fototrådar att titta i här också. :)

Blue (aagg) *foto-tråd*

Blue Fawn (A*-gg-rr/A*-grgr-pp) *fototråd*

Bilder på Graphite

Russian Blue

Blue Cinnamon

[kattsson]
0

Tackar :) kanske man kan lära förstår bättre om skillnaden mellan alla de blåa varianterna :)