Höhäck?
Mina råttor har alltid tyckt att det har varit jättekul att dra in saker i buren (gärna sånt de absolut inte får dra in i buren som jag råkat lämna för nära, tyvärr ><). Det är som om allt som är utanför buren blir mycket roligare än om man lägger in det till dem. Jag kom att tänka på sådana där höhäckar man hänger utanpå gallret till ex. kaniner och marsvin. Sådana skulle man ju kunna fylla med exempelvis rivet tidningspapper eller något liknande, så råttorna får roa sig med att släpa in det i buren och bädda/leka med det. Någon som provat det och vet om det uppskattas? :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Kul idé!
Nej, har aldrig testat men det var ju ett bra aktiveringsförslag!
Älskar mina stora små vänner..
Jag funderar på att köpa en höhäck senare idag då vi ändå ska in på Djurmagazinet. Får uppdatera senare vad råttorna tycker om det! :>
inte provat men ska nog göra det, tack för tipset!
Går en sån att färsta på alla slags gallerburar?
#3 Det beror nog på vilken sort du köper, men alla går nog att få fast på ett eller annat vis. Buntband finns ju alltid :)
Jag har haft det innan, funkade jättebra :) Har en såndär i plast som man fäster på utsidan.
Attans vad smart ide! Varför har jag aldrig kommit på det innan? Kanske gardinerna får vara i fred i fortsättningen… o.o
(börjar kännas som att jag bombar exakt alla trådar på rif men jag har skittråkigt…)
Har haft så i töserns bur, det var mycket uppskattat! Tyvärr tog pappret slut fort…så man får "gnöö" in mycket av allt strimmlat man kan få tag i!
Haha :D Mina killar tyckte det var kul att släpa in pappret i buren men att det var mindre kul när det väl var inne, så det blev liggande precis nedanför höhäcken x)