utställning?
OM man skulle vilja ställa ut sina råttor på utställning, hur går man tillväga då? Man ska vara medlem i nåt va? Och råttorna registrerade?
jag kan som sagt ingenting men tycker det skulle vara kul att börja med utställning FÖR SKOJS SKULL bara 
Du ska vara medlem i Svenska råttsällskapet och råttorna ska även vara registrerade där :) Hur du går tillväga för att bli medlem samt registrera råttorna står där.
Men ibland dyker det även upp inofficiella utställningar där oregistrerade råttor får vara med!
Mvh Nathalie
Vill du ha hjälp så säg till. Jag ska till stora pet och vore riktigt kul om du ville åka med. Kan hjälpa dig med det praktiska. Dina råttor är snart reggade :-). Tagit lite tid pga utskick strul hos srs igen. Men nu har jag äntligen fått mina betalda papper och de är inskickade.
Så ende som krävs är att gå med i srs, 200:-. Sedan skriva ut blankett eller beställa från srs. Dock är det tillåtet att skriva ut den gratis. Jag har även blanketter här du kan hämta om du vill.
Sedan skriver man ned all info om råttan som de vill ha. Bestämmer om du vill ställa i Standard(färg, teckning, typ osv) och/eller pet(tamhet, hanterlighet, renlighet osv)
Krävs en blankett för varje. Går inte att anmäla en råtta i pet och standard på samma blankett.
Gäller samma för agility.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.