Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 2072 ggr
silverorm
0

Utställning i Göteborg!

Datum:

2010-08-07

Anmälan senast: 2010-07-24

Plats:

Gö¨teborgs Skyttegille, JA Wettergrensg. 2

Friskkontroll:

08.30 - 10.00

Bedömning:

10.30 - framåt

Arrangör:

Västråttan

Utställningsansvarig:
Jessica Matson, 0768- 815671
epost: sekreterare@rattsallskapet.se

Anmälningar skickas till:
Maria Lundqvist - 0708- 686151
Lingonvägen 9H, 435 44 Mölnlycke
epost: epost: silverorm@hotmail.com

Klasser:

Domare:

Standard
Pet Class
Agility A&B

Gail Adam
Cindy Fobian eller ev. Johanna Ivarsson
Johanna Ivarsson eller ev Jessica Matson

Övrig info:

Lunch finns att köpa för alla hungriga utställare och besökare. Vill du hjälpa till t.ex som sekreterare? Då får du gärna slå Maria eller Jessica en pling!

silverorm
0

Vilka kommer??Glad

nello4ever
0

Jag vill men jag bor i sthlm så det e för långt >.<

klick
0

Jag kommer :) Tror dock inte jag ställer ut.

Lancia
0

Klart du ska ställa ut, klick!

Jag kommer!

TacoBelle
0

Jag kommer och dömmer pet. Ses där! Glad

klick
0

Vill, men har inga pengar. Ska se om jag får sekretera :)

Lancia
0

#6, tänkte skriva att du kan få vara Tras-handler annars men kom på att han inte ska ställas pga rakad röv. ;(

Korpglugg
0

*följer tråden* Någon från lite längre avstånd, som har ungar lagom tills dess (och ska dit förstås)?

Lancia
0

Jag kan transportera ungar från Sthlm och neråt om du skulle finna nåt uppåt i landet. Ska även dit skåningar som säkert kan hjälpa till

Korpglugg
0

#9, Tack! Ska tänka på det om jag hittar något där :)

nello4ever
0

Haha kanske kan komma om någon har plats för en liten 13 åring i bilen ;P Kom ju på att man kan samåka dock lite svårt för mig som är ung att  hitta någon att åka med >-<

[Mara-Bell]
0

Jag ska dit, blir min första utställning, så det ska bli intressant. om någon som bor mellan Jönköping och Halmstad behöver skjuss så kan jag ta med 3 eller 4 personer, beror på om en vän till mig hänger på eller inte.

Varga
0

Vi kanske åker (Johanna Nyman/Varga, Johanna Ivarsson och Mia Florentin/wintermynta) men vi behöver i så fall ytterligare en i bilen för att det ska vara värt. Åker från hallstavik, genom norrtälje och stockholm. PMa mig om du är intresserad av att åka med ^^

[Mara-Bell]
0

En allmän fråga bara, kan Black Husky Roan ställas ut i Standard?

Katrin82
0

Någon som kör bil och kan transportera en råtthona i krokarna runt Linköping. Har även eventuellt 2 honor som ska till göteborg också!

Vore väääldigt snällt Flört

klick
0

#7  Nääää varför är min älskling rakad?
Åker han med ändå?

Katrin82
0

#9 Lancia, kan du ta med 3 honor från stockholm?? I så fall skicka gärna ett PM :)

Lancia
0

#16, han opererades ju, remember? :)

#17, yes, PMar

silverorm
0

Putteliputt.. flera som kommer..? Ni glömmer väl inte att skicka in anmälningarna nu??Flört Sista dagen är 24/7.

Banankaka320
0

Gah jag vill!! Men jag har ingen aning hur det går till och det spelar ingen roll hur mkt jag läser >< Någon som kan plocka upp mig i Växjö och köra hem mig samma dag? + Hjälpa mig med allting xD

Lancia
0

#20 Mara-Bell åker söder ifrån men vet inte vilken väg hon tar eller när hon åker. Hur det går till på utställningen är inge svårt, ta med dig ett par hela och rena råttor bara så hjälper vi dig sen. :) (Men kom ihåg att råttorna måste vara SRS-reggade!)

Banankaka320
0

#21 Okej då sket det sig >< Mina skitisar är inte regresterade. Men det finns väl uts. för råttor utan reg. ? :)

Lancia
0

Nja, ibland, ibland inte. Inofficiella utställningar är för icke-reggade, men Göteborg kör nog bara officiell.

AnnaRamnemark
0

åååh gbg!!!

Jag vill med ställa ut, för en gångs skull ser jag att det är nära mig, Jag bor i halmstad. Men mina råttor är inte regade :( Jag vet heller inte hur det funkar att ställa ut. eller vad det är för krav för transportbur osv. Vet att hamstrar ska ha några speciella burar att vara i. Finns de någon utställning i gbg där man kan ställa ut oreggade???

Jag vill mee juuu!! :P

TacoBelle
0

#24 Om du är medlem i SRS kan du beställa registreringsblanketter på hemsidan, fylla i, skicka in till registratorn och skriva på anmälningsblanketten att råttorna är under registrering, om du inte hunnit få deras stamtavlor tillbaka från registratorn i tid.

Man behöver inte ha några förkunskaper för att kunna komma och ställa ut. Det är lätt och undrar man något finns det alltid trevligt folk som hjälper en.

Det enda kravet på transportburen till råttan är ju att den är lagom stor, har bra ventilation, att den har liggunderlag, mat och vatten så råttan har det bekvämt en hel lång utställningsdag i transportburen. Man har inga speciella burar att bära fram råttan i eller som den ska bedömmas i. Man bär själv fram sin råtta i famnen till domaren.

AnnaRamnemark
0

Känns som att jag inte kommer hinna detta. innan 24/7. plus att jag inte är medlem i srs :( Tar de lång tid att bli registrerad som medlem?

klick
0

Du är medlem när du har skickat in pengarna. Dock kan det ta ett tag innan du får medlemsnummet, men det får du skriva på anmälningsblanketterna med. Det funkade när jag gjorde det.

AnnaRamnemark
0

Jag får nog hoppa denna utställningen och fixa medlemskap i srs och reggga mina råttor till nästa gång. har alltid velat ställa ut mina djur. Detta kan bli spännande.

Men vad ska man tänka på innan man kommer, Ska man bada dom, klippa klor osv. använder ni något special shampoo så dom blir extra fluffiga och fina??

AnnaRamnemark
0

de var en jätte bra besrkivining på vad man bör tänka på.

Men vi säger t ex. om en råtta rosslat men fått medicin och sen slutat får man ställa ut den då?

Känns som att jag frågar massa dummt

silverorm
0

Putt.. bara två dagar kvar.Flört

#30 Är råttan frisk o symtomfri kan den ställas.

silverorm
0

Putt! Inga fler??Tungan ute

klick
0

Jag komnmer visst ställa =) 6 råttor följer med

Lancia
0

Silverorm; har Frida Lydén pratat med dig angående anmälningarna?

silverorm
0

#34 Nej, har inte hört av henne? Ska hon komma?

Lancia
0

#35, hon har mailat dig säger hon. ;)

silverorm
0

#36 Hade hon nog glömt men jag fick tag på henne via fb Glad

silverorm
0

Inte för att jag vill vara tjatig..men..sista anmälningsdagen idag!Glad

silverorm
0

Putt!

Thirre
0

Åker åt andra hållet och ser Maiden istället. :) Lycka till alla!

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Jinaum
0

Awww.. ska på lajv då :/

Lancia
0

Kommer med en bil lastad med 15 råttor!

UlrikaD
0

Kostar det någonting om man bara vill gå in och kika utan råttor?

Dags att utmana min allergi lite igen.

Lancia
0

#43, näe det är gratis för besökare. Kostar bara om man ställer ut. :)

UlrikaD
0

Tack så mycket!