Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 274 ggr
Icecold
0

Hjälp?

Min baby har utslag runt öronen och på svansen. Från början var det bara som upphöjningar, men nu har hon kliat på dem så de gått hål och de är röda.

Har försökt hålla koll på om hon kliar sig ovanligt mycket eller har några andra tecken på ohyra. Men har inte hittat något.

Har någon nån idé om vad det kan vara eller måste jag gå till en vetrinär med henne?

Mioo
0

Klart att du ska gå till veterinären… det är svårt att säga på din beskrivning men det kan vara skabb. Då behöver hon behandlas. Det finns ingen genväg… inget att köpa receptfritt.

Ninja
0

Skabb kan visa sig som knottrorpå öronen. Som Mioo skriver så är det veterinär som gäller.

Icecold
0

Är det någon som vet ungefär vad vetrinärskostanden brukar gå på?

lolaisdenied
0

beror helt på var man går o så… för den delen är det bara att ringa och fråga? :)

såg det var 3 dagar sedan du skrev först, o de är ju inte precis bra att du sitter hemma och velar istället för att ringa eller gå till vetten.. vi kan inte ge svar på allt…

Ninja
0

Det är så olika.. Vilken praktik eller djursjukhus man väljer, var i landet man är osv.. Det enda säkra sättet är att ringa och kolla.

För mig gick undersökning och skrapprov på 700:-, sen kostade Stronghold 240:- för tre ampuller. Dock har jag fem råttor och var tvungen att köpa två förpackningar, alltså blev hela totala summan 1180:-. Då är min veterinär rätt dyr så kanske blir det billigare för dig, men det kan även bli dyrare.

zimzon
0

Priset kan variera mycket mellan olika veterinärer. Men dte brukar nog ligga mellan 500-1000 kr skulle jag tro. När jag behandlade mina tre råttor mot skabb så kostade det ca 900 kr.

rattmamman
0

Då har jag tur - min veterinär tar bara 250 kr för ett besök (150 kr fär en avlivning). Sedan tillkommer medicinen förstås.

The_Rat
0

Råttmamman, vilket djursjukhus var du på?