Råtthonor augusti/september
Jag har länge tänkt skaffa råttor och ska nu ta tag och faktiskt göra så. Letar därför efter någon i närheten av Uppsala eller Falun som planerar en kull som blir leveransklara någon gång i slutet av augusti eller i september där jag kan tinga två honor? färg spelar ingen som helst roll, men skulle dock föredra släta framför rexade.
planerar ni nån kull inom den närmsta framtiden så hör gärna av er med ett meddelande eller ett svar här=)
(tror jag lade inlägget i rätt grupp men är inte säker)
I Uppsala finns Rackarns, hon är bra! www.rackarns.se Vet inte om hon har nån kull planerad men det skadar ju inte att fråga :)
I Falu-trakten (eller Dalarna öht) finns såvitt jag vet inte en enda seriös uppfödare. Tyvärr får man väl säga, är själv Borlängebo så det är lite smått irriterande att inte ha någon vettig uppfödare här :P
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
*försöker återuppliva tråden*
Letar som sagt Uppfödare som planerar att ta en kull inom den närmsta framtiden, där jag skulle kunna tinga 2-3 honor.
Bor i Falun över sommaren, sedan i Uppsala, men det behöver inte vara jättenära något av dem, bara det är inom godtyckligt bilavstånd =)
Tar även gärna emot tips på uppfödare som eventuellt inte finns på rif=)

Jag har en kull nu men dom är alldeles nyfödda så jag vet varken kön eller färger. Bor 4 mil norr om Uppsala och det tar 40 min med bil hit och 20 min med tåg. Hör gärna av dig om det verkar intressant.