strö??
Jag vet inte riktigt var det här inlägget ska ligga, men vad har ni för bur strö?? Jag har ngt jätte konstigt som kommer från frankrike typ :/ skulle behöva något annat för det verkar som det finns ngt i de där som inte mina råttor tål :/
Jag har nyligen köpt STL pro strö, vilket är river papper som fungerar väldigt bra. Lägger ett tidningsblad underst och häller på ströt ovan på
10liter betalar jag 49kr för på Lantmanna
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Okej :) Kan man ha tindningspapper?? asså utan ngt annat?? :)
Okej :) Kan man ha tindningspapper?? asså utan ngt annat?? :)
Ja tidningspapper fungerar perfekt, hade så innan jag köpte ströet
Tänk bara på att ta ett litet lager, typ 3 blad om de är sånna råttor som kissar överallt (som mina gör) och att det kan lukta då det suger upp vätskan
Annars finns: Toa-Lätt (finns i din matvaruaffär på djuravd.), Aspflis, Alflis (finns i zoobutiker)..
Har börjat med STL-ströt att ha på botten och är mycket nöjd, dammar inte, luktar inte starkt, stannar på plats och håller sig "odör"fritt länge. Har alflis i råttornas toaletter el i brist då Toa-Lätt.
Hade tidningspapper ett bra tag oxå, men nackdelen är att det snabbt börjar lukta och att tryckfärgen färgar av sig på råttornas svansar! Såg förskräckligt ut..!
Speciellt eftersom vi ställer ut..
#5 färgade trycksvärtan av sig? Det var en dålig tidnign du använde i så fall :O Mina färgar inte av sig alls, men det är väll olika från olika tryckerier ^^
Men precis som du säger luktar tidningspapper väldigt snabbt, egentligen konstigt att STL strö håller sig så länge då det också är papper, eller kartongliknande :P
#6 Metro o GP hade jag, färgade av sig massor! Jo, tycker oxå att det är märkligt, men STLen håller längre än vanligt tidningspapper.
#5 Jag har haft toa-lätt men jag tyckte inte att de var bra för att de började snabbt lukta och de luktade starkt :S