Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1703 ggr
[Rottfinalina]
0

Blocket...

http://www.blocket.se/kalmar/2_rattor__bur_100___28270050.htm?ca=11&w=3

asså gud :( vem skaffar råttor och sedan säljer dem för att svansarna har blivit lite större, det är ju sjukt..

Att det finns människor som gör sånt :S stackars råttor..

[Jodine]
0

Eh… Okej? Skummaste jag hört i mitt liv, faktiskt. Att hon tröttnat på råttorna eller inte har tid/lust längre hade ju varit ett bättre resonemang att sälja, svansarna har ju liksom alltid funnits där.. Synd att det är så långt bort, annars hade jag köpt dem med en gång. Hoppas att de blir sålda snart iaf =/

[MittNamn]
0

Jag har mejlat henne. Ska till öland roots och kommer äka till öland i mitten på juli.

[MissCaandy]
0

100 kr för allt.. Ormmat? Ser ut som dom bor i en liten duna bur Rynkar på näsan

Visst, svansar är inte alltid små söta bebissvansar.. Men deras personligheter överväger väl ändå svansarna???
Hon hade dom nog bara för att dom var söta Rynkar på näsan

Tyckte dom såg små ut och det står inte ens om det är honor eller hanar..

[MissCaandy]
0

#2 Guld!

[MittNamn]
0

Jag kan iof bara ta dem om de är honor.. annars kan jag ju ta med dem till någon annan.. kommer ju att åka igenom ett gäng städer mellan öland och örebro.

Korpglugg
0

"Svansarna blev för stora för min smak" låter som ett klantigt försök till undanflykt. Synd om djur som hamnar hos folk som har dem som utbytbara prylar eller möbler.

[RussinsMusli]
0

Fina råttor, synd att det ska bli såhär!
Såg tom ut som att dom bodde i en plastbur ;(

spikeodumbo
0

Dem har inte enns en riktig bur :(:( Man blir deprimerad:(

mikeiko
0

(*Edit av sajtvärd) 
Vem i HEL***E skaffar råtta och efter några månader tycker att svansarna är för "stora"? Liksom, skaffa hamster.

Jag tycker råttan på bilden ser väldigt liten ut för att vara 6 mån?

[Cavalli]
0

Stor chocker att råttan skulle växa till sig..? Har hört liknande förr, men i det fallet var det pungen som var för stor och skräckinjagande. Finsmakaren borde inte ha djur alls. Hoppande böna kanske.

amandapi
0

Ja det kan ju inte vara en nyhet att råttan växer och blir större, likaså svansen.

MEN jag försöker ändå tänka att det ändå är bättre att de (inte bara denna annons utan alla) faktist försöker hitta nya hem åt dessa djur där de kanske får mer pyssel och omvårdnad än vad de får nu.

Men visst, hon borde ju vetat att svansen skulle bli större, men om hon nu verkligen känner att det är ohanterbart så är det bättre att sätta ut annons på blocket än bara släppa ut dom i det fria som jag hört att många gör Gråter

Usch, nu låter det som att jag tycker det är OK att bara skaffa djur och sälja dom sen, men så är det inte riktigt heller. Hmm, undrar om ni förstår lite hur jag tänker? Obestämd

my-real-life
0

asså usch. ser ni hur buren ser ut ? asså gud den är skit smusig och alldelses för liten för två råttor:(:(:(

[MittNamn]
0

Har fått svar, det är två honor som hon har och det är inte så hanterade då hon tycker de är lite läskiga (svansarna..) sen sa hon att de trivdes ihopp. Men jag vet inte längre om jag kan te dem då en av mina råttor visar lite smått sjuk symtom, Om någon annan här kan så kan jag säker ta med dem..

[MissCaandy]
0

Hoppas någon kan ta dom!

[MittNamn]
0

Absolut!

spikeodumbo
0

Synd att det är såå långt bort..=/ Annar hade man kannse hjälp till..!! Men hoppas någon tar dem…

[MittNamn]
0

Jag kanske kan skjutsa dem som jag sagt tidigare.. men det beror ju såklart på vart..

spikeodumbo
0

bor i gävleborg.. det är en bra bit det… Sen skulle säkert min pojkvän gå i taket^^ Han tycker mina fyra räcker^^

BandiitQueen
0

Blir så ledsen över att se och höra om såna här fall :( På tok för liten bur och ja, resonemanget… suck!

Har bara hanar här hemma (som är 8st) och tror nog dom skulle bli glada för lite tjejer men nej nej säger jag :D (skämt osido) men jag hoppas någon vänlig själ här kan ta dom..

^_^ / Martiina

[Cavalli]
0

http://www.blocket.se/boden/Sot_ratta_28402626.htm?ca=1_11&w=1&last=1

Kryptisk annons.. En 1årig hane som bortskänkes i Boden.