Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 1067 ggr
keiko
0

s-bew?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Fick hem en otroligt söt liten bebis i dagarna som jag har lite huvudbryl ang. färg. Hon är vit med rubinögon, räknas hon då som black eyed white?

hus-musen
0

om hon har röda eller rubin- ögon så räknas hon inte som black eyed white, dessa ska ha svarta ögon=)

Qui dormit, non peccat

keiko
0

Jag citerar från srs…

Self Black Eyed White (s-bew) Hela råttan ska vara så vit som möjligt, utan skiftningar och helt ren i färgen Underpäls vit Magpäls vit Tassar vita Ögon mörkt rubin, nästan svarta eller rent svarta

Self Pink Eyed White (s-pew) Hela råttan ska vara så vit som möjligt, utan skiftningar och helt ren i färgen Underpäls vit Magpäls vit Tassar vita Ögon röda

Vart går gränsen? Hon har väldigt mörka och fina ögon.

[MissCaandy]
0

Borde heta rew "rubin eyed white" ;)

keiko
0

#3 Ja, det inför vi tycker jag ;)

Katrin82
0

Har du stamtavla, och vet vad som ligger bakom??

kan ju annars vara som min ljusa skönhet, en väldigt ljus beige men mörka rubinögon..

keiko
0

Jag har ingen stamtavla på henne i nuläget. Uppfödd hos privatperson som har bra koll på bakomliggade temprament, men inte färger. Ska fråga henne vad som ligger bakom mer. Båda föräldrarna är dock blå vet jag. I kullen blev det svart, mink, en som ev får pointers(??) och så min lilla ljusa. Har funderat på be ut. men är så dålig på vilka färger som ger vad.

zickan
0

beige untypical.  dock tycker jag att hon har lite mörkare på nosen och svansroten.  beige roan? eller ev himalayan?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

keiko
0

#7. Jag tycker också det ser ut som om hon är något mörkare vid nosen, men det är en väldigt liten skillnad ( och svår att se! ). Uppödaren trodde att det kunde finnas siames bakom pappan.
 Vad jag kan se på korten jag fått sedan hon är liten så har hon varit så här ljus i pälsen sedan den första kom. 
Är hon en otroligt taskig himalyan eller kan pointers ännu komma? Har haft en himmis men det var länge sedan nu och minns inte hur hon utvecklade sig. Vet dock att hon fick mörkare pointrar ju äldre hon blev. Har inte en himmis ljusare ögon?
Kan hon vara en väldigt ljus siames? Hur sjutton ser man den blå ringen i ögat i så fall? Tycker mig skymta något. Inbillning?

Många frågor :)

Katrin82
0

Hur gammal är hon??

keiko
0

Hon är 5 veckor… Bifogar lite fler bilder.

keiko
0

en till..

keiko
0

sista..

zickan
0

Sista bilden tycker jag hon tydligt har markering på nosen?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

keiko
0

Ja, det ser onekligen ut så. Ser det dock inte med blotta ögat utan bara på vissa foton. Jag får helt enkelt se hur hon utvecklar sig med tiden.

Tack för er hjälp :)