Klargörelse!
Jag vill med detta inlägg klargöra en sak:
Absinth's råttuppfödning finns sedan maj 2010 hos mig, MangoMelon här i Finland.
Jag tog över uppfödningen pga personliga skäl, Linda hade det väldigt tungt och har det fortfarande.
**Jag skulle även uppskatta om alla uppdateringar från er som har råttor av Linda kunde ges till mig! Jag behöver dessa för att kunna jobba vidare med linjerna och allmänt är de viktiga!
**Linda har även bytt mail och mobilnummer pga trakasserier och annat obehagligt, det kan vara en orsak till varför ni inte når henne. Hon gör inte detta för att jävlas med er utan helt enkelt för att se efter sitt eget bästa. Jag kan utan vidare förmedla ärenden åt henne och se till så de verkligen kommer fram.
Jag kan nås här, på facebook på Cecilia Nordström, på mailen lonigirl90@hotmail.com och på mobilen. Tveka inte att höra av er om det är nåt ni undrar över eller behöver berätta!
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Jag förstår bara inte varför ni inte sa detta direkt, ni var trots allt de enda som visste först att du skulle ta över uppfödningen.:)
Och är det inte bättre att informera köparna direkt istället för att skriva det här? Du måste väl ha tillgång till köparnas kontaktuppgifter om det händer något de ska informeras om?
#1 Vet du hur länge det skulle ta om jag satt mig ner och skickade mail till varenda en köpare?
Detta har informerats om tidigare, kolla tråden Absinth goes MangoMelon, så ser du. Det har även stått på min hemsida. Orsaken till varför det inte stått på Lindas hemsida är för att hon inte uppdaterar den särskilt ofta.

Det är ju helt klart Linda som brustit i sitt ansvar som uppfödare, att gå under jorden för man känner för det och strunta i att informera sina köpare om att man faktiskt lagt ner och att en annan person i ett annat land(!) tagit över är allt annat än ansvarsfullt. Hon kunde åtmistånde lagt upp informationen på sin uppfödnings hemsida.
Då du, Cessi, väljer att skapa en tråd här för att sprida informationen om att du tagit över uppfödningen, så räknar jag med att du inte fått Lindas tidigare köpares kontaktuppgifter. Med andra ord klandrar jag inte dig för något, (såvida du faktiskt inte fått uppgifterna till samtliga för då hade det varit god sed att slänga iväg ett meddelande till samtliga istället för att det ska behöva uppstå tjafs på ett forum.) För så som det ser ut i den andra tråden just nu så vittnar det om allt annat än proffesionalitet. :(
#3 jag har ingen lust att gå in på det huruvida Linda har skött sig eller ej. Jag sattes i en svår sits när jag tog över uppfödningen, att medla mellan alla upprörda människor och på samma gång finnas där för Linda. Det är inte lätt ska ni veta men jag gör mitt bästa för att detta ska gå vägen. Jag är en sån person som gör vad som helst för mina vänner, och jag vet att om Linda fortsatt med uppfödningen i det tillstånd hon var i hade det gått riktigt illa. Och det är fakta.
Jag har inte fått kontaktuppgifter till alla köpare, nej.
Det är lätt för andra att säga att det var oprofessionellt att bara gå under jorden och försvinna, när de vägrar inse att det är dels pga dem och deras fåfänga som detta ens hänt. Jag kommer stå upp för Linda, om ni då väljer att bli arga på mig är det väl nåt jag får ta. Jag lämnar inte mina vänner..

As I said, inte dig jag klandrar, du har säkert gjort det bästa möjliga av situationen. Det jag menar bara är att man inte kan räkna med att alla ständigt håller koll på vad som skrivs på div forum.
Nä jag vet men jag vet inte hur jag annars ska nå allihop. Linda har såklart sagt åt de köpare hon vart i kontakt med, men nej, vi har inte skickat ut ett meddelande.. Vilket vi borde gjort..
Borde skicka ut ett mail. Sjukt enkelt att skriva ett gemensamt mail till alla. Går att skicka till flertal samtidigt. Tror det är upp till 20 mail adresser på en gång.
Inte direkt svårt.
Inte alla som går in på rif och trådar här inne är lätt att missa
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.