Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 944 ggr
[RussinsMusli]
0

"slagsmål" under introducering

Jag fick hem en ny liten flicka idag, och undrar om det är vanligt att dom bråkar lite i början? är det rang dom bråkar om då?

Katrin82
0

Hur beter dom sig?

Ingen ska bli skadad.  Eller  om det är så att dom luktar och inspekterar nya lilla kompisen..

[RussinsMusli]
0

Kokos och den nya pep ordentliget och när jag kollade till dom så låg den nya (Faith) ner och såg ut att spela död. Jag vart väldigt orolig, men hon är pigg och glad nu. Ingen är skadad så det kan vara att dom luktar, för när jag släppte ut dom så  var det Faith som hoppade på Kokos när hon skulle lukta.

[RussinsMusli]
0

Utanför buren, i transportburen osv funkar Kokos och Faith bra, men i själva buren så går det bara inte. Är det Kokos som försöker säga att här bor hon?

Lancia
0

Det låter ofta värre än vad det är, speciellt om det är bebisar inblandade, då kan det pipas som bara den. Så länge inte blodvite uppstår bör det vara lugnt. Besisar kan låta väldigt mycket bara dom blir sniffade på :P

Lancia
0

Har du städat/skurat buren? Det kan hjälpa, då det sedan innan luktar väldigt mycket från den råttan som bott där, och det kan lätt bli lite revirhävdande.

[RussinsMusli]
0

Ja jag gjorde det innan jag släppte ner alla. nu verkar det gå lite bättre!

Katrin82
0

Ville bara höra efter hur det går nu??

[RussinsMusli]
0

Det går jätte bra nu ;)

nello4ever
0

Hihi jag är nog mammig eftersom det är min första introducering och Fighter är så liten och de andra är så stora så jag vågar inte riktigt släppa ihop de ordentligtOskyldig

Katrin82
0

Underbart att höra :) Pussa på Faith från mig ;)

[RussinsMusli]
0

Ska jag göra ;)