Aggressiv råtta?
Har en råtta här hemma som på senaste tid blivit väldigt konstig, han är ca 1½ år.
för ungefär ett halvår sen när jag skulle klappa honom så bet han mig, efter det har jag varit rädd för att röra honom, han har flera gånger huggit efter mig, men jag har varit berädd och ryckt undan handen i sista sekund.
Idag, alldeles nyss, typ 3 minuter sen, så klappade jag honom och pratade med honom, han blundade och såg ut att njuta, sen helt plötsligt utan förvarning så högg han så att jag började blöda
Han är snäll mot de andra råttorna, och mot min pappa är han också snäll, det verkar bara vara mig han hatar, men det är ju jag som har hand om honom, men det går inte att hantera honom längre när han hugger.
Vad ska jag göra? ska jag avliva honom eller ska jag låta honom vara?
Väldigt gammal bild, men har ingen nyare bild på honom
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
Jag skulle avliva.. En frisk råtta ska inte hugga oprovocerat (och inte provocerat heller för den delen), och en sjuk råtta är inte en glad råtta.
Jag har själv haft problem med en agressiv hane. Han högg mig allvarligt i fingret, och nästan slaktade två bebisar. Men han var ändå så go mot alla andra än mig, och han verkade trivas med att bo själv. Men han var inte glad i själen, det såg man, så efter allt för lång tid avlivade jag honom. Det är inte rättvist att hålla kvar en sjuk råtta..
Blä för agressiva råttor :(
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
jag skulle testa att omplacera.. och om inte det funkade så skulle det väl bli avlivning efter det.
Små stjärnor lyser också i mörkret.