Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 690 ggr
OttoIsTheShit
0

Lite råd

Har lite funderingar och känner mig väldigt förvirrad.. Köpte de två råtthonor som någon hade länkat från blocket (''harrypotter blixt''). De var ohanterade och jag försökte varje dag.. tog det lugnt men det blev inte bättre.. de kunde nafsa och smaka på fingrarna men aldrig så hårt att det gjorde ont. Den ena flickan fick ja tyvärr ta bort i mars (och en till) på grund av en knöl och hon mådde nog inte riktigt bra psykiskt, såg stressad ut och verkade aldrig kunna ta det lugnt. Efter detta så började den andra bita hårdare men aldrig så att det gick igenom. Efter den 30 juni när jag avlivade min tredje råtta så har hon blivit helt annorlunda. Hon är alltid vid gallret så fort jag gör något ljud ifrån mig, hon har vart framme innan men aldrig på det här sättet. hon springer inte  ifrån när jag närmar mig henne nu. Man kan till och med klia på henne och klappa utan att hon springer iväg eller försöker nafsa.

Någon som kan förstå kanske lite varför hon beter sig så. Har lite funderingar men kan inte riktigt få fram det i text.

Tack på förhand

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Jinaum
0

Kanske är att stämningen i buren inte är lika nedstämd/stressad som den var när de andra råttorna var där som inte var välmående?

En fundering men inte ett självklart svar.

OttoIsTheShit
0

ungefär va ja sj vart inne på .. tankar asså. en av dom första som ja avliva funderade ja på om hon var ''flockledare'' men inte säker..och den senaste jag avlivade var mer ett ''mobboffer'' om man kan uttrycka sig så..tack för dina tankar

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3