Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 627 ggr
Tistla
0

vetrinär

okej. jag funderar på åka till vet med två töser.Men jag undrar hur mkt de kan kosta? Och om de betalar för båda djuren. Eller bara självaste besöket.

Zakaraa
0

Vad det kostar beror helt på vilken veterinär du åker till och vart i sverige du är.
Och priset beror ju också på Vad som behöver göras, en vanlig undersökning är inte allt för dyr

Ring din veterinär och fråga vad det skulle kosta så får du bättre svar ;)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

zickan
0

Som ovan säger. ring runt till olika veterinärer i området och kolla vad de tar för en undersökning/behandling/operation.

Beroende på vad besöket gäller så behöver du ha en eller både. Är det ohyra/skabb så räcker det att ta med en råtta som har det p åsig/man tror har det på sig. För att få ut recept för alla sina råttor.
Är det tumör, knöl osv som bara ena har så räcker det ju att ta med dom.
Är det rossel, förkylning. Så kan det vara bra att ha med alla. Men räcker även där oftast bara med ena. Ta den som är värst.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Tistla
0

är ju de jatt jag vet inte vem som är värst.

Ena flickan låter som hon inte kan andas. Oftast när hon sover så rosslar de till i näsan hela tiden. Annars är hon pigg springer och leker.

Och tjockisen nyser hela tiden. Slemmig runt näsan, Och de där röda runt ögonen. Hon sover mest. Verkar som hon inte är så pigg. kanske sån hon är. Men hon somnar alltid i mina händer.

zickan
0

Ajdå låter inge vidare. Kan vara seg råtta bara. Många blir så slappa och sover gärna med sin ägare. Något man ser rätt ofta på uppfödar råttor och med lugnare linjer :-D

Behöver iaf in med minst en av dom. Kanske både. Men låter som de både behöver samma medicinering. Och det in rätt fort. Är det förkylning så kan det övergå till lunginflamation. Kan bli kroniskt. Och större risk att plocka fram mycoplasma, om det inte redan är det.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Tistla
0

hmm. tror tjockisen ska få åka dit först.Har antagligen bara råd med en råtta först. (=

Då min mamma vägrar hjälpa till med betalning. När enligt henne att dom bara är ''råttor'' och dom mår fintfint.

Lancia
0

Veterinärer jag har varit hos har samtliga tagit betalt för bara besöket, ovatsett om jag haft med mig en eller tre råttor. Så jag tycker du ska ta med dig båda.

Anvariel
0

#6 Samma här! Jag har alltid kunna ta med mig alla tre utan att de tagit extra för det. Även fast de undersökt alla tre! Lite lustigt faktiskt egentligen. Men jag tror de försöker vara lite snälla mot smådjursägare på det sättet. Tror inte man kan ta med tre hundar för samma pris. :D