"Sällskap eller ormmat"
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hittade denna annons på blocket…. ;(
Två av dom tjejerna flyttar till min kompis. Sen finns det fyra pojkar kvar. Han ska åka och leverera råttor i göteborg på måndag.
Åh va bra :D
blev lite förvirrad men finns det färger som heter Dalmatin och tan? :S
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
I detta fall menar han hooded och svarta
Så jag är alltså inte helt borta :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Varför öht stödja en så oseriös uppfödare? Det är ju när folk köper råttor från sånadär puckon som de kan fortsätta.
#3: Nej, det finns inte. Dalmatin finns som teckning iofs men tror de är sjukt ovanliga i Sverige, det där ser bara ut som en drös hoddeds och eubk eller irish såvitt jag kan se.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#6 Håller med dig. Det är min polare som ska köpa.
Funderar över att fixa två andra till henne. Dock känns det då som dessa två töser hon ska ha kommer gå direkt till ormmat :(

Jag förstår ditt och din kompis resonemang, klick, och även Gul Zebras.
Det är en otroligt svår avvägning det där. Rädda livet på en individ genom att köpa den och samtidigt stödja en oeriös persons avel, eller strunta i att köpa den trots hot om avlivning enbart för att markers mot personen att det inte han gör inte är okej. (Denne kommer dock inte få reda på denna markering såvida man inte kontaktar denne och talar om sin ståndpunkt givetvis. Bemödar man sig inte ens att kontakta och tala om det, då är ju "bokjotten" till ingen nytta så att säga)
Det är väl inte lönt att "rädda" dom? Andra råttor kommer ju bara bli mat istället för reptilerna behöver fortfarande äta. Blir ju lika dumt som att folk "räddar" utsatta djur från djuraffärer. Vad händer? Man stödjer affären som i sin tur köper in fler djur.
Dock så har jag svårt att tro att hon kommer få dem sålda som foder. 50 kr är rätt mycket för en måltid. Känns mest som ett tomt hot för att eventuellt kränga några extra råttor.

Nu vet jag inte vad en levande foderråtta kostar, men när dom är så pass små kostar dom nog inte många kronor att köpa från någon som föder upp foderdjur. Så tror tyvärr också det handlar om tomma hot…
Ja, vill man rädda alla råttor som kan bli foder så blir det snabbt många, tipsar om att inte gå in på repti.net då..

Det står att foderdjuren är nedfrysta. Alltså inte samma djur som säljs som sällskap vad jag förstår det som?
#11 jag tolkar det som att hon avlivar dom hemma ifall någon skulle vilja köpa till foder..
jag tror råttor säljs för typ 10 kronor, kanske mindre till och med när det är för foder.
Små stjärnor lyser också i mörkret.
#12: Det finns gott om råttor för 2-3 kr också - det beror på storleken, en fullvuxen hane är ju dyrare än en liten pinkie :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#13 dåså.. då borde det väl inte vara någon som köper dom som foder i alla fall.. :P
Man vet aldrig, det finns gott om idioter ;P Men ja, jag tvivlar starkt på att någon är så dum att henom köper en råtta för det priset. Jag skulle inte göra det iaf x)
Jo det är alltid sant! :P