Bit-skador
Hejsan, Jag satte ihop 2st 2månadersråttor men min gamla Ebola på 1år och 7mån för ca 1 vecka sen.. de hade fått träffat varandra endel utanför och jag gjorde om och städade burarna (som jag satt ihop) så ingenting var sig likt innan ihopsättningen.. allt gick jättebra tills Ebola blev boten i "armen". Det var ingen stort bett och läkte på en dag eller två. Men nu har hon blivit biten i tån.. det är en blodblåsa över nästan hela tån och nageln är mörk av blod som fyllt den.. lyckades tyvärr inte få någon bild.. Nu har jag särat på dem så gammelråttan sitter själv :(.. hur ska jag göra? ska jag sätta ihop dem på nytt och testa eller ska jag skaffa en tall gammelråtta till henne? tror ni tån läker själv eller ska jag åka till veterinären?
Hur satte du ihop dem?
De fick träffa varandra utanför burarna på neutral mark ett antal gånger.. sen total städade jag burarna och sette ihop dem till en tvättade alla hängmattorna möblerade om osv.. sen satte jag in allihopa och det gick jätte bra fram tills det här.. ca en vecka sen jag satte ihop dem.
Nu har jag flyttat dem igen nu är ebola och lillråttan som inte bet i samma och de är cool-lugna med varandra och gosar, dessvärre är bitmaskinen själv.. vet inte hur jag ska göra med henne då hon antagligen är psykisk sjuk.