Astma...?
Givetvis så händer något sådant, när man har hittat ett djur som man verkligen börjat tycka om och älska.
Ett tag efter att lilla Dryad och Rosco kom hem började jag få andningssvårigheter och fick åka in akut till sjukhuset förra veckan. Med största sannolikhet så har jag astma. Det måste vara rexpälsen, tror jag…
Sitter här med lilla Dryad på axeln och min andning har blivit ansträngd och piper. Ska försöka få tid hos husläkaren och få det bekräftat. Har ju trots allt haft en lindrig lunginflammation, det kan vara det. Får bara hoppas, antar jag.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Det har inget med rexpäls att göra. Och det går att medicinera så att man klarar sig bra med råttor iaf. :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Du har ingen aning om hur skönt det var att höra! :)
Föräldrar var på och sa att om det var astma så skulle råttorna behöva ryka snabbt som ögat, så det där var en riktig lättnad. (Min familj och jag kan i stort sett ingenting om astma)
Jag har varit astmatiker hela livet och jag har djur. Med kortison och min "akutmedicin" klarar jag mig alldeles utmärkt på den fronten :)
Astma är inte så hemskt om man medicinerar som man ska och inte drar ut på extradoserna.
Men givetvis är det en allvarlig sjukdom som har allvarliga konsekvenser om man inte medicineras
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Samma här, är astmatiker och pälsdjursallergiker sen födseln, men det funkar bra här, har mina mediciner som hjälper till lite extra när det kan pipas till i halsen men inget som hindrar mig från att gosa med dom små liven :)
#3 Precis astma är inte så himla farligt om det medicineras. Prata med läkaren och se vad han säger om medicin.
^_^ / Martiina
Härligt, vad glad jag blir!
Jag ska till husläkaren för att göra en astmakontroll den 8:e, så då får jag väl se om det är det jag har. Det är nog till 90 % säkerhet astma ändå, kan jag slå vad om, så mycket som min hals piper.