Jag är 99% säker att de kan det. Har för mig att det stod på en råtthemsida. Vänta ska jag kolla…. 
Japp, det kan de 
"Mat du kan ge några gånger i veckan:
- Kött och fisk, gärna kokat
- Skaldjur, med eller utan skal
- Mjölkprodukter, yoghurt är en favorit
- Knäckebröd
- Ägg"
Räkor är jättegott, både för dig och dina råttor och skaldjur/fisk är bra och nyttigt för både oss och dem ^^
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Du kan lägga in hela räkor i buren också så får råttorna lite sysselsättning. Men det börjar lukta om det står för länge, så det är nog bäst att städa buren dagen efter eller nåt isf.
Jag brukar koka ägg åt mina råttor å ta bort bara en liten bit av skallet och så låter jag råttorna skalla resten av ägget själv. det tycker dem är en jätte rolig syselsättning=)

#5 Ja, det är också jättekul att göra! :) Och nyttigt! Du kan ju prova att inte göra något alls med skalet och låta dom öppna helt själv, så blir det riktig hjängympa! Om dom inte klarar det kan du bara göra en lite spricka eller något.
#6 haha jag testade att inte göra nåt alls med äggskalet men det slutade med att de va två råttor med var sitt ägg som sprang på bakbenen och rullade äggen framför sig :P såg jätte roligt ut
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Dom älskade räkorna, det tog slut på nån minut bara! 
Men däremot så ratade båda råttorna jordgubbar, dom bara flyttade dom från skålen till deras korg med filt i, smkade på dom och lämnade dom där.
Jag la in en hel kräffta till mian råttor en gång, dem ÄLSKADE det, det fanns inte mycket kvar av det kräftan efter ett par timmar;) fick dock tömma hela buren sen eftersom skalet låg överallt och började lukta lite. fniss.
Räkor brukade jag också ge:) Gärna med skal så har dem något att jobba med. Ta bort gaddarna där fram vid munnen bara, man kan stucka sig på dem.
Min blogg: SweGizmo.se
Räkskalet är också bra eftersom det innehåller både kalcium och selen.
:-D.. De är redan vana av räkor med skal och ägg med skal. Dock mosade jag oftast kokta äggen m skal i mixer med barngröt. Just för att det innehåller bra med protein och kalk vilket de behövde.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
menar ni att de kan äta äggskal? Är det inte vasst?

Japp, de kan äta äggskal och de tuggar allt så himla nogrannt och tar små bitar så att det är vasst gör dem ingenting :)
jaha, då får dom väl det nån annan dag då :)
även hundar som går på barf får äggskal i maten ;-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.