Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 886 ggr
amandapi
0

hyllplan?

Buren jag ev tänkt att köpa har inga hyllplan, den är helt tom, och det känns ju kanske inte så kul, eller?

Jag hade givetvis tänkt att införskaffa hängmattor och annat dylikt, men de vill väl ha hyllplan, eller?

Och om man ska införskaffa/göra hyllplan, vad kan man göra dom av lättast?

Banankaka320
0

Om du har trä kommer det börja lukta när dem kissar/bajsar på det, man kan nog måla på något giftfri lack. I min förra bur hade jag mycket pinnar, rep och sån där chipsrulle som dem älskade :)

amandapi
0

hade du inga hyllplan alls? Behöver dom inte det kanske?

Banankaka320
0

Jo en, fast den luktade inte så mycket för dem var lite rumsrena och kissade inte på den :)

[Jodine]
0

Om det är en vanlig gallerbur kan du ju sätta fast brickor osv. Annars finns det ofa att köpa lösa hyllplan i plast på djuraffärer.

amandapi
0

brickor? Hur menar du då och vad för brickor?

Zakaraa
0

Vanliga plastbrickor, sånna de har på mc donalds tex ;P
IKEA brukar sälja billiga brickor eller lock (till deras förvaringslådor) som du gör hål i med en syl och sätter upp enkelt ^^

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Louisette
0

Jag gjorde ett enkelt hyllplan genom att såga av en bräda som precis fick plats i buren, skruvade i två skruvar på varje sida och tadaa :D Detta var visserligen provisoriskt, endast för ett par dagar, men det borde fungera precis lika bra om man slänger på ett par lager lack som #3 sa :)