knastrar?
En del skriver att deras råttor knastrar och jag trodde det var något negativt. Men läste nu att någon skrev att de knastrar när de trivs? Vad stämmer?

Det stämmer att de gör det när de trivs och myser :) De kan även "pluppa" med ögonen, det ser ut som att ögonen åker in och ut lite grann ur ögonhålan, ser ganska hemskt ut faktiskt. Men de gör så när de myser :)
aha så det är något POSITIVT att de knastrar, eller anses det ändå vara ett dåligt beteende?
Försöker bara lära mig så mycket jag kan om råttor! 

Nej nej det är jättebra om dom knastrar :D Det betyder som sagt att dom trivs och myser :) Inget negativt med det.
okej tack då vet jag det! :)
Det kan också vara för att dom är rädda eller stressade också, tror jag! Men det borde man kunna se på dom om det är mysigt eller något annat :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.

Hanen jag hade på besök för parning (han åkte hem igår) började knastra så fort man tog ut honom ur buren xD Hade man honom i famnen och klappade honom lite så försvann benen under honom och han förvandlades till en sovande korv :D Hur mysig som helst!
#7 min ena är lite så hon också, börjar knastra så fort hon ser mig xD Sååååå sött så, det är ju det bästa betyg kan kan få ;)