Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1638 ggr
mikeiko
0

Råttdrömmar

Brukar ni, som jag drömma om era råttor? Mysiga drömmar, mardrömmar, berätta här!

Falurven
0

Jag har drömt grymt många mardrömmar om råttor!

Ett exempel är då jag drömde att råttorna fastnade med klorna i tröjan på något konstigt vis och började tappa tårna. Jag bara grät och grät och försökte få hjälp från veterinärer, men alla sket i mig kan man säga.

Sen har jag även drömt flera gånger att alla råttor har rymt och är överallt. Det är alltid omöjligt att få tag på dom.

Skulle kunna ta upp ett antal exempel till, men det skulle bli lite uttjatat. Har även drömt några bra drömmar, men det verkar som om jag mest kommer ihåg dåliga drömmar.

Mvh Nathalie

mikeiko
0

#1 Åh fy :(

Igår natt drömde jag att jag hade en ny råttbebis i flocken, en liten black hona med vit teckning på magen, varav en del utav teckningen såg ut som ett hjärta. Hon var typ hur go som helst ^-^

Annars drömmer jag ofta att råttorna rymt eller är på ställen som kan vara farliga för dem och att jag måste rädda dem.

Itchy
0

de nätter jag drömmer så är mer än ofta mina råttor med på ett eller annat vis

You can't spell Bitchy without Itchy

Falurven
0

#2: Det är alltid en lättnad att vakna och se att inget stämmer kan jag lova!

En annan dröm är då jag har varit borta och haft råttvakt, men när jag kommer hem så har alla rymt och fött bebisar oavbrutet. Då får jag hela tiden springa och försöka fånga allihop igen.
Men bebisarna är verkligen MILJONTALS! Det är så förvirrande och läskigt.. Självklart vill jag försöka rädda allihop också liksom.

Mvh Nathalie

[lucke]
0

De förekommer i mina drömmar då och då. Liksom tidigare djur jag haft när jag var yngre. Har drömt frustrerande drömmar där jag oroar mig för dem- en gång var vi ute på natten i spöregn och skulle försöka åka hem kommunalt. Jag var orolig att jag skulle tappa bort någon av dem, plus att vädret var hårt för dem.

Dramatik
1

Jag drömde en mardröm i helgen faktiskt om råttorna.

Jag har precis delat av min furret tower så att flickorna bor nere och pojkarna uppe.

Jag drömde att flickorna rymde upp och in till pojkarna och parade sig. Jag blev jätteledsen för två av flickorna ska absolut inte avlas på och jag var helt frustrerad för jag insåg att jag skulle behöva avliva 2 kullar råttbebisar eftersom jag aldrig någonsin skulle vilja sälja dem med de töserna som mammor.:/

Det låter kanske inte så hemskt, men det kändes riktigt hemskt i drömmen, och som tur var var det just det…en dröm:)

[oboybabe]
0

när vi bodde hos min sambos mamma så hade hon 2 katter brukade drömma hemska mardrömmar om dom och råttorna som jag inte kommer gå in på men annars kan jag drömma ganska ofta att dom snackar haha =)

mikeiko
0

#4 Shit vad obehagligt o.O

#6 Det låter hemskt, värsta ångesten :(

#7 "Titta Han Snackar - the Rat Edition" :D HAHHHAHHAA

[oboybabe]
0

Hahaha men tyyp :P Det är faktiskt lite kul ibland att man blir arg för att man vaknar =)

artdesiu
0

(om nagan undrar om avsaknaden av svenska bokstaver sa skriver jag fran London)

Jag har dromt en hel del olika rattdrommar, oftast ratt sa odetaljerade, bland annat att jag oppnade buren och hittade flera nytillskott som jag inte hade nagat minne av att jag skaffat :S

De mer detaljerade drommarna har varit bland annat att en av mina honor, Imber vaxlat mellan att vara sig sjalv (en amber dumbo), och en katt (+ amber & dumbo).

En annan drom var om min ratta Grisen (som tyvarr inte finns langre). Hemsk drom da jag dromde att hon (pa nagot vis…) var ett ostron/annat skaldjur, och att jag krossade och at upp henne, och sen fick skuldkanslor efterat. Sarskilt underlig drom eftersom jag ar vegetarian…. :S

I en annan drom har jag glomt dom i ett litet rum i flera veckor, och kommer pa det helt plotsligt, och att de ar jattesmala och sjuka :(

Min pojkvan dromde en gang att Grisen (i slutet av sitt liv, nar hon var gammal och sjuk) blev bortglomd i ett rum dar vi stangt in henne i karantan (nagot vi aldrig gjort tidigare), och nar vi upptackte henne efter flera manader sa var hon som ung igen, och frisk! Och att vi introducerade henne till den flock vi har nu.

Han har ocksa dromt att en av vara nuvarande tjejer, som har hemma oftast gar under namnet Pruffe, hade dott medans vi var borta i Idre en vecka (vilket vi ocksa var i verkligheten), nar vi kom hem sa upptackte vi henne livlos pa burbottnen, viket var konstigt da min familj skotte om dem nar vi var bortresta och ju isafall borde hort av sig. Drommen var tydligen jatteverklig och han var orolig att nagot skulle ha hant pa riktigt, sa det var det forsta vi skyndade oss att kolla nar vi kom hem, och som tur var levde hon fortfarande (vilket hon gor nu ocksa).

Sorry for maratoninlagg utan svenska bokstaver :D

SweGizmo
0

Jag drömde lite då och då om att jag hade glömt bort mina råttor och att jag hittade dem i burar lite här och var, svältande och grejer, riktigt obehagligt för i drömmarna hade jag mer råttor än vad jag hade egentligen.

Och att dem försökade sig och att man inte kunde hålla reda på alla hände rätt ofta att jag drömde.

En gång drömde jag dock att min råtta Zingo hade förpuppat sig under sängen till en banan och sen en orm:D haha, ska man skratta eller gråta på den??

Min blogg: SweGizmo.se

chade
0

jag drömde en gång att jag och min klass var på klassresa till något läbbigt gammalt stenslott. Sen satt jag utanför mitt rum och hörde någon i korridoren. Där satt min bästa vän Johan, så jag skulle skrämma honom lite. Så jag slog en plastflaska i hans huvud, men jag hade tydligen fel. För det var en glasflaska så han svimmade och började blöda en massa från huvudet. (Jag hade marsvin då) Så mina marsvin kom och skulle äta upp honom för att dom kände lukten av blod eller nåt, dom var stora som hus i drömmen, hahah xD
Men sen drog jag mitt svärd (har ingen aning om vart jag fick det ifrån) och min älskade råtta sam kom och räddade oss. Han var minst lika stor som marsvinen, och jag puttade upp johan på sams rygg och på något vis klättrade jag upp själv.
Sen slogs dom tre och och vi överlevde, haha :D

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Itchy
0

min vanligaste dröm är nog den då jag sover ute på en skogsäng i min favoritskog, och om natten kommer alla råttor jag haft som passerat regnbågsbron och håller mej sällskap och värme…

men de försvinner ut i skogen när solen går upp

Jespersen
0

#11 Jag brukar drömma precis samma grej som du. Inte banangrejen då, men det där med svältande råttor överallt och sånt ;) Brukade drömma likadana drömmar om kaniner när jag hade det. Obehagligt.

Banandrömmen lät rätt komisk i mina öron, haha :D

Falurven
0

#11: Sånt brukar jag också drömma! Bortsett från bananen då. Sjuukt obehagligt ;o

Mvh Nathalie

SweGizmo
0

#14 och #15

Haha^^ banangrejen är ju lite udda, hihi.

Zolah
0

hade en mardröm då jag drömde att min familj hade lagt in pojkarna hos flickorna, och att flickorna började föda barn i massor och man kunde se medans barnen växte sig stora och sedan skaffade mer barn. jag var i shock i drömmen och skällde ut min familj ._.

mikeiko
0

#11 AHAHAHAHAHA fet Freudvarning på den drömmen! Banan OCH orm liksom!

SweGizmo
0

#18 haha X'D

gulzebra
0

Jag har drömt om monsterråttor i ett lutande rum som blev mer och mer vattenfyllt i ett försök att dränka råttorna… Det är den enda råttdrömmen what so ever för min del.
Undrar om jag egentligen borde vara råtträdd eller nåt… x)

I mer positiv bemärkelse men ändå tämligen OT hade jag en väldigt speciell tös vid namn Diva för några år sen. Diva brukade sova i sängen med mig på äldre dagar och man vaknade ofta med henne bredvid kudden eller liggande mot kinden.
En av morgnarna vaknade jag och såg henne sova bredvid kudden, inget ovanligt. Rätt vad det är så attackerade hon något framför sig och började äta på vad-det-nu-var, fortfarande sovande. Hon måste ha drömt om ett smarrigt kryp eller nåt - sjukt gulligt var det hur som helst, och typiskt ett sånt där tillfälle man skulle ha blivit förvarnad om så det kunde filmas ^^

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Itchy
0

#20 och ändå envisas viss med att säga att djur inte drömmer :P

jag har själv en hane som "ätit" i sömnen ett par ggr ^^

mikeiko
0

#20 Åååh vad mysigt <3

[Jodine]
0

Jag drömde inatt att en av mina flickor fick bebisar, svarta allihopa, de hade päls redan när de fötts xD Jag hade ingen aning var jag skulle göra av dom så jag letade reda på plastburkar och la ner två och två i. Sen fick hon bebisar en gång till, och alla burkar var slut så jag delade upp dem i grupper av fem och la ner i burkarna. Jag hann vakna innan hon fick en tredje kull, som tur var.. xD

pebb
0

Jag har drömt att dom rymmer ett flertal gånger, men även att såna som är döda plötsligt är tillbaka, ibland som levande och ibland så att jag vet att dom e döda.

Hade en råtta som var jättedålig och jag drömde att hon dog, jag vaknade å kl va 00.00 och sprang ut och tittade, hon var död och fortfarande varm så det hade precis hänt.. Lite läskigt, men samtidigt skönt, va neredd när jag tittade i buren.

mikeiko
0

I vintras, när jag fick hem min nya flock, så hände något märkligt. Jag bor själv i en etta, och har buren i köket.

Jag vaknade mitt i natten och var verkligen 100% säker på att de tre tjejerna kom springande på mig på täcket. Det bisarra var att jag liksom kunde känna dem! Tyngden av tassarna när alla tre kom från fotändan och uppåt…så jag satte mig upp och sa något i stil med "Men hej lilla älsklingarna, kommer ni!? Hur kom ni hit?". Tände lampan, och såklart var ju inga råttor där o.O

[MissCaandy]
0

Jag brukar drömma att dom smiter ur burarna och så är det typ 10 råttor som jag inte visste om att jag hade. Samt att alla parar sig och det blir typ 100 ungar som springer överallt. :P

En gång drömde jag att någon stekte Bruce i en stekpanna!! x'((((( (han var naken).. För att han hade vart för på och klättrat för mycket på den personen..
Mådde dåligt flera dagar efter den drömmen.

Dramatik
0

#26 Haha men usch, helstekt råttaTungan ute

[MissCaandy]
0

Huden klibbade fast i stekpannan och inälvorna tittade ut Gråter

Mitchika
0

Jag hade en mardröm i förra veckan om två av mina råttor. Jag drömde att jag fått hem mina tingade små bebispojkar, Dryad och Rosco, och skulle introducera dom för mina två halvårshanar, Pablo och Chanks, på det lilla soffbordet. Först satte jag ner Dryad på ena sidan av bordet och sedan satte jag ner Pablo på andra sidan.

Det första som hände efter att jag släppt ner Pablo var att han kastade sig huvudstupa över stackars lilla Dryad och attackerade! Dryad gallskrek och Pablo var alldeles rabiat! Har aldrig sett min älskade Pablo bete sig på det viset förr och det var jätteobehagligt (trots att det bara var en dröm!)

Jag lyckades få bort Dryad från Pablo och gick undan med honom för att se hur det var med om. Den lilla stackaren hade sår överallt och var i jättedåligt skick. Jag kände mig helt förkrossad! Den känslan satt i sig hela dagen och jag hade världens ångest inför hämtningen av ungarna. Inte den trevligaste mardröm att ha inför sin första introduktion mellan råttor…

Liten parantes:
Introduktionen mellan råttorna blev av igår och gick superbra! (Trots dåligt omen med mardrömmen) Pablo hade inga problem med varken Dryad eller Rosco och Chanks var riktigt road över nykomlingarna. Nu bor alla tillsammans i en sprillans ny Furet Towerbur och inget tecken på bråk alls! En riktig lättnad, särskilt efter drömmen…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

mikeiko
0

Inatt drömde jag att jag var utomhus och stötte på en hooded råtta, som såklart inte var vild.

Tittade bakom en liten bergsknall, och där hade någon lämnat två burar med råttor, den ena med några vuxna och flera unga, och den andra med nyfödda bebisar. Hälften av de nyfödda var helt missbildade, typ hade hjärnan utanför huvudet och sådant. Sjukt äckligt och obehagligt…