Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 768 ggr
sotlynx
0

Tips vattenflaskor

Tänkte bara påminna om ett rengöringsrix för vattenflaskor som jag inte sett här på länge. Kasta den jobbiga flaskborsten och plocka fram saltpaketet! Grov eller vanligt kvittar!

Häll en matsked salt och en matsked hett vatten i flaskan. Håll för och skaka. Alger och smuts försvinner på några skak! Rent och fint! Skrattande

MangoMelon
0

Men åh så smart! Provade nyss och det funkade! Flaskan blev som ny, alldeles genomskinlig och fräsch igen. Sambon oroade sig över att det skulle bli saltrester kvar i flaskan men bara man sköljer ordentligt blir det inget kvar.

Tack för ett bra tips!

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

KickanW
0

Jag brukar köra med okokt ris och lite vatten, det fungerar också!

sotlynx
0

Fast salt är bakteriedödande! Och salt är inte skadligt för kroppen i den mikroskopiska mängd som skulle kunna bli kvar…

Anvariel
0

sotlynx, använder du sådant storkornigt grovsalt eller vanligt strösalt? Tänkte bara på själva rengöringseffekten. Jag har provat ris och det fungerar väl ok. Däremot har jag lär mig använda borsten riktigt bra så jag kör ofta på både och för att få det riktigt rent.

sotlynx
0

Jag använder oftast vanligt strösalt. Grovkorning funkar lika bra, men det har jag sällan hemma!

Cis-j
0

Testade alldeles nyss och det fungerade ju jättebra! Tack för tipset :D

spikeodumbo
0

Salt is the shitSkrattande

[MittNamn]
0

oj jag ska med testa. nu med det samma då jag ska göra storrengöring av buren nu snart.

RaGooN
0

Intressant och bra tips! :D

http://sunflake.weebly.com 
Hälsningar Erica och råttorna :)

Louisette
0

Vilket bra tips! Någon som har tips för rengöring av själva pipen också? Själv står jag där med tops och grejar, inte så kul..