Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 1203 ggr
QueenCarro
0

avelsfråga

hur gammal ska råttan max vara när man parar första gången?

Nicciz
0

Hon bör ha fått sin första kull innan 1 år fyllda, men man får para fran tills ettårsdagen enligt SRS

zickan
0

sedan bör man kunna vad det finns för sjukdomshistorik bakom.. vilka problem osv.
Inte para bara för att råttan är söt och snäll. eller för att man bara vill ha en kull.
Då kan man ju vänta och försöka hitta en hona med bra stamtavla(bärande av bra ting) läsa på lite om vad för saker de kan föra vidare genetiskt. hur illa det kan gå.
inte bara att sätta ihop hona och hane. finns mer man bör veta.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

QueenCarro
0

zickan. jag har hållt på med avel sedan länge på nadra djur så jag vet

[MissCaandy]
0

Honan ska vara minst 6 månader och max 1 år. Har honan blivit parad 1 gång kan man para igen fram tills 1 år & 3 månader. Hanen ska vara minst 1, gärna 2.

Elshira
0

Jag vill inte låta elak mot dig Zickan för det du säger är helt riktigt! Och det jag säger nedan är generellt och gäller de flesta här inne.

Varför utgår nästan alla här inne från att man inte kan något alls som råttor för att man stället en fråga? TS frågade en fråga och ville ha svar på det, inget annat (då hade hon väll frågat). Jag själv vet hur det känns då jag blir ifrågasatt varför jag bara har en råtta gång på gång.

Jag förstår att folk blir irriterade och lämnar sidan när man blir tillrättavisad för att man inte skriver en uppsatts med varje inlägg =/

Och annars som svar på TS fråga så bör de fått sin första kull innan de är 1 år och man brukar böja tidigast när de är 5 månader.

Hakuna matata!